اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته میراث فرهنگی

موزه شهدای هنر و پایداری قزوین افتتاح شد

خبرگزاری فارس: موزه شهدای هنر و پایداری استان قزوین در نخستین روز از هفته میراث فرهنگی در کاخ چهلستون قزوین افتتاح شد.

موزه شهدای هنر و پایداری قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین رئیس بنیاد ایران‌شناسی قزوین در مراسم افتتاح موزه شهدای هنر و پایداری استان که در کاخ‌موزه چهلستون برگزار شد، فرهنگ را عامل اصلی تفاوت ملت‌ها خواند و اظهار کرد:‌ فرهنگ‌ها به عنوان عامل تفاوت در میان جوامع انسانی معرفی می‌شوند و بخش مهمی از هویت یک ملت را شامل می‌شود.

محمدعلی حضرتی با اشاره به اینکه برای حفظ و نگهداری هویت یک ملت باید تمام تلاش خود را انجام داد، افزود: امروزه فرهنگ به عنوان یک گنجینه ناب در معرض نابودی است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

حضرتی با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی کشورمان گفت: یکی از بارزترین اتفاقاتی که یک فرهنگ برای خودش به وجود آورده و به عنوان فرهنگ به معنی تمام کلمه عنوان شده، همین دوران هشت سال دفاع مقدس است که مردم توانستند در شرایط سخت اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا شود که این اتفاق در 400 سال گذشته بی‌نظیر است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود: فرهنگ اسلامی و ارزشمندی در طول دفاع مقدس ایجاد شد که همانند یک رود خروشان پیش رفت و هم‌اکنون به یک دریا مبدل شده و باید حفظ و اشاعه داده شود؛ فرهنگی که قدمت هشت ساله ولی عمقی به اندازه چند هزار سال دارد و برای ما ایرانیان گنج جاودانه به شمار می‌رود.

حضرتی از آمیختگی دو فرهنگ‌ غنی ایرانی و اسلامی در این دوران یاد و تصریح کرد: در دوران پیش از دفاع مقدس، عرفان مولوی و حماسه فردوسی که هر دو از جمله فرهنگ‌های ارزشمند ما ایرانیان بود به عنوان دو جریان متفاوت بودند ولی در هشت سال دفاع مقدس با هم آمیخته شده و یک فرهنگ زاینده و پویا را عرضه کردند.

شایان ذکر است، نمایشگاه شهدای هنر و پایداری تا پایان هفته میراث فرهنگی میزبان علاقه‌مندان در موزه چهلستون است.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول