اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد:

برپایی موزه شهدا در یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل قرار است در یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل موزه شهدا برپا و راه‌اندازی شود تا بتوانیم آثار شهدا را در این مجموعه گردآوری کنیم.

برپایی موزه شهدا در یکی از خانه‌های تاریخی اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید‌ حسین صابری در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و این اقدامات شاید کوچک‌ترین حرکتی است تا بتوانیم آثار ماندگار آنها را حفظ و طریق آنها را به نسل آینده نشان دهیم.
وی بیان داشت:‌ اگر امروز شاهد هستیم که مجموعه نفیس بقعه شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی با ثبت جهانی نام و آوازه بین‌المللی پیدا کرده یقیناً آثار هشت سال دفاع مقدس و گنجینه شهدای ما کمتر از چنین مجموعه‌هایی نیست چرا که اگر دفاع مقدس و ایثارگری شهدا نبود از شیعه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی هیچ اثری باقی نمی‌ماند.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود برگزاری جلسات هماهنگی برای برگزاری آبرومند هفته دفاع مقدس را ضروری و ارزشمند توصیف کرد و افزود: ‌باید تمام دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا برنامه‌های این هفته به ویژه برپایی نمایشگاه رزمی‌ ـ فرهنگی دفاع مقدس به شایستگی و در مکانی مناسب برپا شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ در این ایام باید مدارس و مراکز آموزشی به گونه‌ای آماده شوند تا دانش‌آموزان بیشتر با محوریت جنگ و دفاع مقدس ما آشنا شده و بسیاری از سؤالات و ابهامات آنها در این مورد پاسخ داده شود. صابری یادآور شد:‌ اگر تبیین اهداف و زمینه‌های شکل‌گیری جنگ هشت ساله را به جامعه و بین نسل آینده بکشانیم بهتر می‌توانیم با دلایل و استنادات محکم بسیاری از زوایای پنهان جنگ هشت ساله را مطرح کنیم تا آنها در قضاوت‌های خود راه را به خطا نروند.
این مسئول یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس را برجستگی رهبری و هدایت این جنگ نابرابر اعلام کرد و بیان داشت: امام راحل با روحیه استکبارستیزی، توکل به خدا، شجاعت و ایمان به اراده مردم توانست رهبری در جنگ هشت ساله را بر عهده بگیرد و نقطه قوت و پیروزی ما نیز اتکا به همین اصول و مبانی بوده است که باید این ارزش‌ها با درایت به نسل آینده منتقل شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ جنگ را مردم با اراده و ایمان خود اداره کردند و اگر ورود نیرو‌های مردمی و بسیجی به صحنه‌های جنگ و رزم نبود ما در سخت‌ترین شرایط قادر نبودیم با اتکا به نیرو‌های نظامی و انتظامی خود جنگ را اداره کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.
وی گفت:‌ هنر دیگر خلق شده در دوران دفاع مقدس احیای بسیاری از معروفات در جامعه بود که این امر در عرصه اجتماعی سبب شد تا با توانمندی بیشتر معروفات و ارزش‌ها را در جامعه نمایان کنیم تا از بسیاری پلیدی‌ها و بی‌هویتی‌ها جلوگیری شود.
این مسئول ابراز داشت: نه تنها در دوران جنگ بلکه در حوادث بعد از جنگ همچون فتنه 88 نیز این حضور مردم، درایت و دور‌اندیشی رهبر معظم انقلاب بود که به تمام یاوه‌گویی‌های دشمن پایان داد و سرچشمه تحرکات علیه نظام را از بن و ریشه خشک کرد. وی نقش روحانیون را در انتقال ارزش‌ها و هویت اصیل خلق شده در دوران دفاع مقدس بسیار سنگین و ارزشمند توصیف کرد و افزود: یکی از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس کسب هوشیاری و بیداری در برابر خصم است چرا که ما باید همیشه در آماده‌باش و مقابله با تهدیدات دشمن باشیم که امروز نمونه‌ای از این بیداری و آگاهی را در مبارزه با گروه پژاک مشاهده می‌کنیم که تلاش می‌کنند بهترین جوانان ما را به شهادت رسانده و به خیال خام خود به شاکله این نظام خدشه وارد کنند. استاندار اردبیل شناخت و معرفی رمز و رموز مقدس بودن جنگ هشت ساله را در تمام ابعاد از سوی فعالان و آگاهان جامعه یادآور شد و بیان داشت: در کنار جلسات هماهنگی و همفکری در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه رمز و رموز این جنگ هشت ساله و نابرابر به نسل جوان بازگو شده و تبیین شود.
وی با استقبال از برگزاری همایش نقش زنان در عرصه دفاع مقدس و حضور بسیج خواهران در صحنه‌های پشتیبانی از جنگ اظهار داشت:‌ به جای نصب بنر‌های گران‌قیمت و یا بی‌خاصیت شایسته است از طریق رسانه‌ها برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی، یادواره‌های شهدا و انتشار مطالبی از وصایای شهدا و فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی و انتقال مفاهیم جدی و فعال وارد شویم.
صابری پیشنهاد کرد نمایشگاه امسال رزمی ـ فرهنگی دفاع مقدس در منطقه مکان‌یابی شده برای موزه دفاع مقدس برپا شود و در این ایام شاهد آغاز عملیات این مجموعه نفیس باشیم. وی ضرورت احداث موزه دفاع مقدس را به شکل آبرومندانه در استان یادآور شد و ابراز داشت: ‌بعد از سال‌ها تردید و رایزنی مکانی مناسب برای احداث این موزه پیشنهاد و در ‌نظر گرفته شده که قرار است این مجموعه با الهام از هنر اصیل ایرانی احداث و تمام آثار شهدا و ایثارگران به این مجموعه منتقل شود.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود مطبوعات و رسانه‌ها را به چاپ و انتشار مطالبی از دوران دفاع مقدس،‌ خاطره شهدا و ایثارگران فراخواند و افزود: انتشار این مطالب از تاثیر‌گذاری مطلوبی برخوردار است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول