اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی خبر داد

8 هزار آثار قلمی و عکس شهدا در موزه شهدای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی از تاسیس موزه شهدای استان خبر داد و گفت: تاکنون آثار موزه‌ای 530 تن از شهدا از جمله 8500 آثار قلمی و عکس شهدا نیز جمع‌آوری شده است.

8 هزار آثار قلمی و عکس شهدا در موزه شهدای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهلول نعمتی عصر امروز در مراسم جشن کوثر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مادران و همسران شاهد و ایثارگر به عنوان نماد و سمبل عینی از مقاومت و شجاعت یاد کرد.

وی اظهار کرد: این همه ایثار و شهادت و روحیه ازخود گذشتگی نه خاطره و نه داستان، بلکه واقعیتی است بزرگ که زنان و مادران شاهد با الگو قرار دادن حضرت صدیقه طاهره (س) آن را در صحنه دفاع از اسلام و میهن به کار گرفتند.

نعمتی با تجلیل از عظمت و روحیه بلند ایثار و فداکاری مادران و همسران شاهد و ایثارگر تصریح کرد: شماها با آن همه ایثار و از خودگذشتگی در راه اسلام و انقلاب در عمل نشان دادید، که از هر قشری به حضرت زهرا (س) نزدیک‌تر هستید.

وی گفت: در توصیف عظمت و پایداری شهدا و ایثارگران همین بس که در مواجهه با آنها همواره می‌شنویم نه تنها از تقدیم شهیدمان پشیمان نیستیم، بلکه با افتخار اعلام می‌کنیم که ما در این راه  مخلصانه با خدا معامله کرده‌ایم و این ارزش را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مادران و همسران شاهد با تربیت فرزندان و ایثار و ازخود گذشتگی به تاسی از حضرت زهرا(س) نشان دادند که الگوی موفق برای زنان و مادران جامعه هستند و در همه حال برای پاسداری از انقلاب و جمهوری اسلامی آمادگی دارند.

نعمتی گفت: برای روشن نگهداشتن چراغ انقلاب، باید همچنان روحیه ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم و آن را به فرزندان و نسل آینده‌مان انتقال دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: امروز دشمن با جنگ نرم به میدان آمده و رسالت مادران و همسران شهید در این جنگ کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

نعمتی در بخش دیگری از سخنانش سهم مادران و همسران شاهد و ایثارگر در کسب افتخارات نظام در عرصه‌های بین‌المللی را بیشتر از همه توصیف کرد و گفت: به همین دلیل در پاسداری و حفظ این افتخارات هم رسالت آنان سنگین‌تر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی از تاسیس موزه شهدای استان به همت بنیاد خبر داد و گفت: تاکنون آثار موزه‌ای 530 تن از شهدا برای نمایش در موزه جمع‌آوری شده است و بیش از هشت هزار و 500 مورد از آثار قلمی، عکس، خاطره شهدای استان نیز جمع‌آوری شده که قرار است در قالب آلبوم تدوین و در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول