اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری

موزه شهدا در کاشان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان از افتتاح موزه شهدا تا پایان سال‌جاری در خانه تاریخی اخباری‌ها در بافت قدیم این شهرستان خبر داد.

موزه شهدا در کاشان افتتاح می‌شود

قاسم معقولی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: پس از حدود 30 سال پیگیری، خانه تاریخی اخباری‌ها به وسعت یک هزار و 800 مترمربع به منظور ایجاد موزه شهدا توسط میراث فرهنگی به بنیاد شهید این شهرستان واگذار شد.

وی افزود: مرمت این خانه تاریخی از ابتدای ماه جاری شروع شده و تاکنون مبلغ 500 میلیون‌ریال از محل تملک دارایی شهرستان کاشان برای مرمت این خانه تأمین شده و برای تکمیل و گشایش موزه شهدا نیز مبلغ 5 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است که توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان باید پرداخت شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان با اشاره به جمع‌آوری زندگینامه و وصایای شهدای شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: 32 هزار اثر فرهنگی شامل عکس، دست‌نوشته، خاطرات و یادداشت‌های شهدا به صورت فیلم و عکس جمع‌آوری شده است.

این مسئول همچنین درمان را یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌های شاهد کاشان ذکر و خاطرنشان کرد: از 45 درصد والدین شهدا که در قید حیات هستند نزدیک به 25 درصد دچار بیماری‌های صعب‌العلاج و یا زمین‌گیر و از کارافتاده هستند لذا با توجه به این امر و شرایط سنی‌ آنها مشکلات درمانی بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

معقولی در ادامه با اشاره به وجود 16 نفر نخبه علمی در جامعه شاهد و ایثارگر کاشان عنوان کرد: 90 درصد نخبگان جمعیت زیر پوشش اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان جانباز هستند.

به گفته وی در حال حاضر یک‌هزار و 30 فرزند شهید، جانباز و آزاده در 17 دانشگاه‌ و مرکز آموزش‌عالی کاشان زیر پوشش آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

کاشان در طول هشت سال دفاع مقدس یک‌هزار و 700 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و 3 هزار و 670 جانباز و 188 نفر آزاده دارد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول