اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آشوریان در مجلس هشتم:

اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه ایستادن مقابل نظام نیست

خبرگزاری فارس: نماینده آشوریان در مجلس هشتم گفت: اعتراض‌ جوانان نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه نباید ایستادن مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پنداشته شود.

اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه ایستادن مقابل نظام نیست

یوناتن بت‌کلیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تجمع‌هایی که مردم پیرامون درخواست خود مبنی بر نجات دریاچه ارومیه برپا می‌کنند، برای احقاق حق بوده و حرکتی برای ایستادن مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و خادمان کشور نیست.

وی گردهمایی و راهپیمایی‌ها را تلاش مردم برای پیداکردن فریادرس دانست و تصریح کرد: مردم ارومیه با این قبیل اقدامات مسالمت‌آمیز برای رساندن فریاد خود به گوش مسئولان تلاش می‌کنند تا این دریاچه را از مرگ قریب‌الوقوع نجات دهند زیرا دریاچه ارومیه از جمله جاذبه‌های طبیعی است که همه ممالک دنیا برای داشتن زیست‌بومی مشابه آن غبطه می‌خورند.

این مسئول با اظهار به اینکه ما خودمان با بی‌توجهی‌کردن مسبب خشک‌شدن دریاچه ارومیه شده‌‌ایم، برپایی تجمع‌ برای اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این قبیل حرکت‌های مسالمت‌آمیز مردم را نباید علیه نظام و ارزش‌های آن و در تقابل با مسئولان تصور کرد، زیرا طبق قانون اساسی انجام‌دادن این قبیل گردهمایی‌ها برای احقاق حق مجاز است.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس بیان داشت: مردم باید بدانند نادر قاضی‌پور، جواد جهانگیرزاده، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر برای احیای این دریاچه به همه ریسمان‌ها چنگ زدند و از ابزارها و طرق قانونی مختلف برای پیشبرد این خواسته مردم استفاده کردند به طوری که در طول چهار سال نمایندگی خود در مجلس طرح‌های زیادی را به تصویب رساندند.

این مسئول با بیان اینکه در نتیجه تلاش نمایندگان مردم ارومیه در بودجه 1391، اعتبار قابل توجهی برای احیای دریاچه ارومیه تصویب شد، ادامه داد: اعتباری به میزان 1000 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب شد که تا این لحظه هم شورای نگهبان اعتراضی نداشته است.

 * باید جوانان را توجیه کرد

بت‌کلیا در پاسخ به این سؤال که از فرماندهی انتظامی استان در برخورد با تجمع‌کننده‌ها چه انتظاری دارید این طور پاسخ داد که نیروی انتظامی برخاسته از جامعه و از مردم بوده و متعلق به مردم می‌‌باشد پس انتظار می‌رود ضمن ایجاد فضای آرام در جامعه نسبت به ارشاد جوانان اقدام کنند.

این مسئول بیان داشت: جوانان نیز باید هوشمندانه خواسته‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند و اجازه ندهند افراد معلوم‌الحال و عوامل دشمن به داخل آن‌ها نفوذ پیدا کرده و در جامعه ناآرامی و تشنج ایجاد کنند چرا که در این صورت نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که از فرمانداری پیرامون صدور یا عدم صدور مجوز راهپیمایی چه انتظاری دارید، اظهار داشت: انتظار می‌‌رود مسئولان حرکت‌های خودجوش مردم را در چارچوب قانون ساماندهی کنند و پیگیری‌های خود برای نجات دریاچه را بیشتر کنند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول