اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قم باید پشتوانه فرهنگی و معنوی کشور باشد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قم باید پشتوانه تمام فعالیت‌های فکری، فرهنگی و دینی در کشور باشد.

قم باید پشتوانه فرهنگی و معنوی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدمحمد حسینی که عصر پنجشنبه به قم سفر کرد، در عیادت از آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری با تقدیر از خدمات وی گفت: ان‌شاءالله هر چه زودتر سلامت کامل پیدا کرده و کارهای خوبی را که آغاز کرده‌اید ادامه دهید.

وی کتاب‌های آیت‌الله موسوی‌لاری را باقیات و صالحات دانست و ابراز داشت: هم‌اکنون کتاب‌های آیت‌الله موسوی‌لاری که به سایر زبان‌ها ترجمه شده است، در هفته فرهنگی قم در کشور مالزی در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برخی از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌هایی است که اهتمام ویژه نسبت به برگزاری هر چه بهتر آن وجود دارد.

وی همچنین از چاپ قرآن به زبان چینی خبر داد و خاطر نشان کرد: این ترجمه توسط برخی از فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی‌العالمیه و فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه قم انجام شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به موقعیت ممتاز قم در کشور اظهار داشت: قم باید پشتوانه تمام فعالیت‌های فکری، فرهنگی و دینی در کشور باشد تا همگان از برکات شهر کریمه اهل‌بیت(س) بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه نگاه‌ها به قم است یادآور شد: باید کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی در قم انجام شود و در اختیار سایر شهر‌ها و استان‌ها قرار گیرد.

آیت‌الله سید مجتبی موسوی‌لاری نیز ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اینکه انسان بتواند در خدمت قرآن باشد کار عظیمی است.

وی همچنین از ترجمه کتاب‌های خود به 27 زبان زنده دنیا خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته بتواند در راستای معرفی اسلام و آموزه‌های بلند اهل‌بیت در جهانیان تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله آقای سید مجتبی موسوی‌لاری در سال 1314 در شهر لار متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و مقدمات علوم اسلامی را در لار فرا گرفت و در سال 1332 برای ادامه تحصیل علوم اسلامی راهی قم شد.

وی در قم دروس سطح را نزد استادان و علمای حوزه علمیه قم آموخت و سپس دروس خارج خود را دنبال کرد و از محضر مراجع و بزرگان حوزه استفاده کرد.

در سال 1342 به علت ادامه بیماری مسافرتی به آلمان کرد و پس از چند ماه معالجه به ایران بازگشت و به تالیف کتابی به نام «اسلام و سیمای تمدن غرب» پرداخت؛ در این کتاب به بحث در خصوص ابعاد تمدن غرب و اسلام پرداخته شده و در مقایسه‌ای جامع و مستدل و دقیق، برتری تمدن جامع و چندبعدی اسلام بر تمدن غرب به اثبات رسیده است که چاپ فارسی آن هشت بار تجدید شده ‌است.

یادآور می‌شود همایش نکوداشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی‌لاری با عنوان «خلوص کامیاب» سال 1389 شمشی با حضور علما، روحانیون و برخی مسؤلان عالی رتبه از جمله دکتر علی لاریجانی و آیت‌الله مصباح یزدی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول