اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

هزاره سوم قرن چالش‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان هزاره سوم را قرن چالش‌های فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: رهبری قرن حاضر با کسانی است که مسلط به مفاهیم معنوی باشند.

هزاره سوم قرن چالش‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه رابطین نماز، نماز را ترکیبی از مفاهیم ناب الهی برشمرد و اظهار داشت: هر کس بتواند به این مفاهیم معناگرای نماز تمسک کند به تعالی دنیا و آخرت می‌رسد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های امام خمینی (ره) درباره صدور انقلاب اسلامی در حال حاضر تحقق یافته است، افزود: تحقق این پیش‌بینی حتی برای برخی از ایرانیان نیز بسیار دور از ذهن جلوه می‌کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به قدرت معنوی نماز در بیداری به وجود آمده در کشورهای اسلامی گفت: باید توجه کرد که اعتراض‌ها در کشورهای اسلامی بعد از فریضه نماز شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نماز محفلی برای اعتراض به طاغوت‌هایی تبدیل شده است که شکست آنها خیلی ساده به نظر نمی‌رسد.

عباسی به توجه جهان علم به مقوله معنویت اشاره کرد و افزود: درج صدها مقاله در مورد قدرت سازمان‌دهی و مدیریت با استفاده از مفاهیم معنوی از نقاط بارز قدرت وحدت بخش معنویت است.

وی خضوع و خشوع را یکی از مفاهیم بلند احصا شده از نماز عنوان کرد و افزود: جمع کردن مفاهیم اساسی نماز موجب ارتقای معنویت در انسان می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان ارتقای معنویت در وجود انسان متوجه به نماز را همان کنترل نهادینه شده الهی دانست و گفت: مفهوم امروزی این مقاومت همان جنگ نرم است.

وی تاکید کرد: تکریم، وارستگی، عزت، ارزشمندی، احتراز از تعصب‌های بی‌مورد و اجتناب از افراط و تفریط که از نتایج توجه به نماز است در نهایت منتج به حریت انسان می‌شود.

عباسی، وحدت، حریت‌بخشی، حساسیت و دانش‌افزایی را از دیگر نتایج توجه انسان به نماز اعلام و اضافه کرد: همه این مفاهیم در نهایت انسان را به بصیرت رهنمون می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در اغلب موارد تذکرات لازم به مسئولان برای جدی گرفته شدن نماز داده می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه اتفاق مورد نظر که نهادینه شدن 100 درصدی مفاهیم و فرهنگ نماز در ارگان‌های دولتی است محقق نمی‌شود.

وی تاکید کرد: طبق احادیث نبوی عمل نکردن به فریضه نماز در واقع پشت پا زدن به دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول