اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد هرمزگان خبر داد

تهیه اطلس جامع فرهنگی هنری هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از تهیه و تدوین اطلس جامع فرهنگی هنری این استان خبر داد.

تهیه اطلس جامع فرهنگی هنری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تهیه این اطلس برای نخستین بار در کشور با هدف تحقق سند چشم‌انداز 1404 که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت می‌گیرد.

وی افزود: در تهیه اطلس جامع فرهنگی هنری استان هرمزگان انجمن مولفان و نویسندگان استان و جمعی از نخبگان، اساتید دانشگاهی و مولفان و پژوهشگران برجسته استان مشارکت دارند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اطلس جامع فرهنگی هنری استان هرمزگان دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است که تمام بخش‌های مختلف فرهنگی هنری استان را دربر خواهد گرفت و بهترین منبع برای شناخت هرمزگان از دریچه فرهنگ است.

مریدی‌زاده تصریح کرد: در این اطلس فرهنگی، پراکندگی فضاهای فرهنگی، تجهیزات، امکانات، ابنیه‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها، کمبودها، تهدیدات و ... به صورت کامل معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: انجام این کار بزرگ نیازمند همکاری و مساعدت تمام دستگاه‌ها و مردم شریف استان است که در صورت آماده شدن، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین مرجع و مأخذ برای برنامه‌ریزی کلان فرهنگی استان مورد استقبال قرار گیرد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

مریدی‌زاده ضمن تأکید بر اهمیت گسترش مفاهیم قرآن کریم در جامعه گفت: آنچه بیش از قرائت قرآن کریم اهمیت دارد، مفاهیم و معانی قرآن است.

وی افزود: براساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان مقرر شد تمام ادارات هرمزگان اقدام به برگزاری جلسات تفسیر قرآن به مدت 15 دقیقه به صورت روزانه در اول صبح کنند.

مریدی‌زاده خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان بزرگ‌ترین و ارزنده‌ترین کتاب آسمانی مملو از آموزه‌های ارزشمند و مفاهیم متعالی است که در صورت فراگیری آن، انسان می‌تواند مسیر تکامل و نیک‌بختی را طی کند.

مریدی‌زاده اضافه کرد: مطمئناً تأثیر برگزاری چنین جلساتی در ارتقای سطح کارآمدی کارمندان و هم‌چنین معنوی کردن فضای کار زیاد است و امیدواریم تمام ادارات و سازمان‌های استان هر چه زودتر اقدام به برگزاری این طرح ارزشمند کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اضافه کرد: هر چند این طرح از ادارات و سازمان‌های دولتی آغاز شده است اما هدف اصلی آن گسترش فرهنگ قرآن در بخش‌های مختلف جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان کشور است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول