اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

نیروهای انتظامی و قضایی از آمرین به معروف حمایت کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: نیروهای انتظامی و قضایی از آمرین به معروف حمایت کنند.

نیروهای انتظامی و قضایی از آمرین به معروف حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سلیم‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان استان در سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه الهی را اشرف فرائض خواند.

وی با اشاره به سیره اهل‌بیت(ع) در مواجهه با این فریضه ابراز کرد: حضرت زهرا(س) که مادر تمام ائمه(ع) هستند، در این راه به شهادت رسیده و امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا تمام هستی خود را برای این موضوع فدا کرد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به دلایل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه به این دلیل اشرف فضائل خوانده می‌شود که موجب اجرایی شدن فرائض دیگر در جامعه اسلامی می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی را لازمه تذکر لسانی دانست و اضافه کرد: کسانی که منکرات را مشاهده می‌کنند ولی تذکر نمی‌دهند در واقع بالاترین واجب را ترک می‌کنند و یکی از وظایف ما تذکر لسانی به این افراد است.

سلیم‌زاده با اشاره به روش صحیح امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در انجام تذکر لسانی نباید با افراد درگیر شد بلکه باید با آرامش و نرمی افراد را متوجه زشتی منکری که انجام می‌دهند، ساخت.

وی حمایت قضایی و انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را گامی مهم در مسیر احیای این دو فریضه الهی و ترغیب مردم به ادای تکلیف دانست و اظهار کرد: در این راستا دفتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری ایجاد شده است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قم اضافه کرد: باید شرایطی در جامعه به وجود آید که آمر به معروف و ناهی از منکر احساس امنیت کند و این به همکاری نیرو‌های انتظامی و قضائی نیاز دارد.

وی با اشاره به نقش بانوان در امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: بانوان نقش برجسته‌ای در برچیده‌ شدن آسیب‌های اجتماعی و احیای این دو فریضه الهی خواهند داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول