اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فهرج خبر داد

مایه‌کوبی 60 هزار دام علیه تب برفکی در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: از ابتدای سال جاری 25 هزار رأس دام سنگین و 34 هزار رأس دام سبک در این شهرستان علیه تب برفکی واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 60 هزار دام علیه تب برفکی در فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مرحله واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی شامل سه فاز مربوط به دام سنگین و یک فاز دام سبک صورت گرفته است.

وی افزود: طی سال جاری در این راستا حدود 25 هزار رأس دام سنگین طی سه فاز و 34 هزار رأس دام سبک توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی علیه این بیماری واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آخرین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی سال 90 در این شهرستان در حال اجرا و قرار است تعداد 7 هزار و 500 رأس گاو و گوساله واکسن تب برفکی را دریافت کنند.

بمان‌شدتی گفت: این عملیات توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی شهرستان و تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: تب برفکی یک بیماری ویروسی است که از طریق ترشحات خروجی از بدن دام و از راه هوا منتقل می‌شود و این بیماری تاول‌هایی در ناحیه زبان، پستان‌ها و سم دام ایجاد می‌کند که منجر به بی‌اشتهایی، لاغری، کاهش شیر و لنگش در دام می‌شود.

بمان‌دشتی گفت: در صورت مشاهده بیماری در یک دامداری این شبکه مطابق دستورالعمل تا شعاع سه کیلومتری از آن دامداری را واکسینه می‌کند تا از انتشار بیماری جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول