اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

امکان تولید 150 میلیون عرصه کشاورزی فراهم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: با وجود 50 نوع وضعیت آب و هوایی در کشور، امکان تولید 150 میلیون عرصه کشاورزی فراهم است.

امکان تولید 150 میلیون عرصه کشاورزی فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی در آیین تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: از یک میلیارد و 300 میلیون فعال بخش کشاورزی در جهان بیش از 4 میلیون کشاورز در کشور مشغول به ارائه خدمات کشاورزی هستند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: به دلیل کم‌توجهی به ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، 36 هزار مهندس در این بخش بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به اهمیت موضوع جهاد سفارش بسیار کرده است، افزود: جهاد با جهل و نادانی، اوهام و خرافات و جهاد با نفس در اسلام از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد: سنگرسازان بی‌سنگر از بدو تاسیس این نهاد به ویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 3 هزار و 100 شهید، 22 هزار جانباز، 700 آزاده و 540 هزار رزمنده نقش چشمگیری در جنگ تحمیلی داشته‌اند.

مرادی تصریح کرد: ایران اسلامی با تولید 13 میلیون تن محصول استراتژیک گندم رتبه دوازدهم جهانی را به خود اختصاص داده و در تنوع آب و هوایی جزو چهار کشور دنیا است.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات کشاورزی، این نهاد با تقویت تعاونی‌ها، تعادل قیمت‌ها، نداشتن وابستگی به محصول کشاورزی دیگر کشورها، تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، مبارزه با آفات و تحول چشمگیر در غذای ارگانیک و امنیت غذایی نقش مهمی در تولید محصول کشاورزی داشته است.

امام جمعه موقت شیراز با انتقاد از گرانی در زمینه نرخ خوراک دام و طیور گفت: به دلیل گرانی نرخ قیمت خوراک دام و طیور، بیش از 140 مرغداری استان فارس با خطر ورشکستگی روبه‌رو هستند.

مرادی گفت: با وجود 50 نوع وضعیت آب و هوایی در کشور، امکان تولید 150 میلیون عرصه کشاورزی فراهم است که با اجرایی شدن آن شاهد صدور محصول کشاورزی به خارج خواهیم بود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول