اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

کشاورزی مدرن حامی اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس کشاورزی مدرن را حامی اقتصاد ایران اسلامی دانست.

کشاورزی مدرن حامی اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داود محمدی ظهر پنج‌شنبه در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری از دشت قزوین به عنوان دشتی پربرکت، حاصلخیز و از نعمت‌های عظیم خداوند نام‌ برده‌اند.

کشاورزی نباید زیر سایه صنعت قرار گیرد

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که کشاورزی نباید زیر سایه صنعت قرار گیرد چرا که در بخش کشاورزی استعدادهای بالقوه وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سفرنامه ناصر خسرو، قزوین به عنوان شهری آباد و دارای باغ‌های فراوان و زیبا معرفی شده و این موضوع نشان می‌دهد ظرفیت کشاورزی استان قزوین در گذشته نیز مورد توجه بوده است.

محمدی امسال را با توجه به شعار مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به امکانات و تخصص موجود در بخش کشاورزی باید شعار مقام معظم رهبری تحقق یابد.

کمبودهای آب در بخش کشاورزی قزوین برطرف می‌شود

وی با اشاره به اینکه در استان قزوین قدم‌های بسیار مناسبی در زمینه آبیاری تحت فشار برداشته شده است، ادامه داد: کمبودهایی در بخش آب کشاورزی این استان وجود دارد که نمایندگان با جدیت پیگیر این مسئله حیاتی هستند و به‌زودی این پیگیری‌ها به نتیجه می‌رسد.

این مسئول تغییر نگاه از کشاورزی سنتی به مدرن را از مهمترین موضوعات کاری نمایندگان برشمرد و افزود: کشاورزی مدرن مدد‌کار اقتصاد کشور خواهد بود.

محمدی کشاورزی علمی را زمینه‌ساز موفقیت کشاورزان دانست و ادامه داد: با استفاده از علم روز کشاورزی می‌توانیم تولیدات کشاورزی را افزایش داده و به سود بیشتر و در نهایت خود‌کفایی دست پیدا کرد.

حذف دلالان در بخش کشاورزی مهم‌ترین دغدغه مسئولان باشد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یادآور شد: حذف دلالان از چرخه تولید به مصرف باید از مهم‌ترین دغدغه مسئولان در این بخش بوده تا کشاورزی برای متولی آن اقتصادی باشد و در غیر این‌صورت در بخش کشاورزی یا خودکفایی حاصل نمی‌شود یا مقطعی خواهد بود.

وی در پایان خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در افزایش توان کشاورزان ضروری ارزیابی کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول