اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

25 درصد کشاورزی فارس سهم مرودشت است

خبرگزاری فارس: فرماندار مرودشت گفت: 25 درصد کشاورزی استان فارس سهم تلاشگران عرصه کشاورزی مرودشت و بهره‌برداران این شهرستان است.

25 درصد کشاورزی فارس سهم مرودشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مرودشت با محوریت بیمه خسارت محصولات کشاورزی و سرمازدگی بخشی از محصولات این شهرستان صبح امروز در فرمانداری مرودشت برگزار شد.

یداله حسینی فرماندار مرودشت در ابتدای این جلسه اظهار کرد: 25 درصد کشاورزی استان فارس سهم تلاشگران عرصه کشاورزی مرودشت و بهره‌برداران این شهرستان است.

حسینی افزود: 150 هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان، تولید بخش عمده‌ای از کشاورزی کشور را به عهده دارند و وجود 25 هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی و دارابودن مقام نخست تولید گندم کشور و حجم انبوه تولید محصولات دامی و فرآورده‌های بخش کشاورزی وظیفه مسئولان این شهرستان را در حل مشکلات این قشر زحمتکش سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: حوزه کشاورزی این شهرستان از بهمن‌ماه سال گذشته با چالش‌ها و تهدیداتی از جمله آب مورد نیاز کشاورزی مواجه بود که با بارش باران این مشکل برطرف شد.

فرماندار مرودشت ادامه داد: به همت کارگروه آب و کشاورزی استان فارس و شهرستان مرودشت در مدیریت و رهاسازی و توزیع و بهره‌برداری آب مورد نیاز کشاورزان، تلاش بسیاری انجام گرفت و آب مورد نیاز کشاورزان تامین شد.

حسینی ادامه داد: از دیگر تهدیدها و چالش‌های بخش کشاورزی تامین و توزیع کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان این شهرستان بود که با تلاش مسئولان شهرستان این مشکل نیز حل شد.

وی اضافه کرد: تامین سوخت مورد نیاز فصل برداشت با اختصاص 10 میلیون لیتر سوخت نیز برطرف شد و کشاورزان و متولیان بخش برداشت گندم نیز از این بابت دغدغه‌ای ندارند.

رئیس کارگروه آب و کشاورزی مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات و مطالبات کشاورزان در مورد اختصاص بیمه خسارت محصولات کشاورزی به اراضی مرودشت افزود: بخش عمده‌ای از مزارع این شهرستان در اواخر اسفندماه سال گذشته دچار سرمازدگی شدند که کم‌لطفی تیم کارشناسی بیمه محصولات کشاورزی موجب نارضایتی کشاورزان منطقه شده و عمده مطالبات کشاورزان از مسئولان، فرمانداری و نماینده مردم مرودشت رسیدگی به این معضل است.

وی افزود: مستندات و مدارک سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان وجود دارد و به شدت خواهان تجدید‌نظر در این مورد هستیم.

فرماندار مرودشت در پایان با اشاره به عضویت برومندی نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان فارس و شهرستان مرودشت از قطب‌های مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شوند، وجود نماینده این شهرستان در این کمیسیون در راستای حل مشکلات کشاورزان موجب خوشحالی مردم این منطقه شده است.

مهرزاد خرد رئیس جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت و محمد جواد منوچهری کارشناس خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی از دیگر شرکت‌کنندگان در این کارگروه بودند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول