اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

قزوین قطب بی‌بدیل کشاورزی در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، این استان را قطب بی‌بدیل کشاورزی در کشور دانست.

قزوین قطب بی‌بدیل کشاورزی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

همدلی مسئولان استان قزوین در توسعه بخش کشاورزی بی‌نظیر است

صفری عنوان کرد: توسعه بخش کشاورزی در کشور رشد زیادی دارد و همدلی مسئولان استان قزوین در این زمینه بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: استان قزوین منابع بسیار خوبی در زمینه توسعه کشاورزی در زمینه‌های دام، طیور و زراعت در اختیار دارد و از این ظرفیت باید به طور مطلوب استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی یکی از الگوهای توسعه پایدار در کشور است و افزایش تولیدات کشاورزی برای کشور ضروری است.

توسعه بخش کشاورزی استان قزوین برای کشور لازم است

وی توسعه بخش کشاورزی استان قزوین را برای کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: در تولیدات بخش کشاورزی در استان قزوین رشد قابل توجه‌ای داشته‌ایم و این مهم سبب شده است استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور به شمار آید.

صفری بیان کرد: استان قزوین در حال عبور از کشاورزی سنتی به مدرن است و تحقق این مهم افزایش تولیدات کشاورزی را در استان قزوین فراهم می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تشریح کرد: در هفته جهاد کشاورزی پروژه‌های زیادی در نظر گرفته‌شده تا به بهره‌برداری برسد که در این راستا بخشی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر نیز تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و ابراز کرد: ارتقای سطح بهره‌وری برای دستیابی به تولید پایدار بسیار مهم است.

ساختارهای بخش کشاورزی استان قزوین اصلاح می‌شود

صفری اصلاح ساختار واحدهای تولیدی، مرغداری و دامداری و همچنین کاهش مصرف سوخت در واحد‌های تولیدی را از مهم‌ترین برنامه‌های بخش دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین معرفی کرد.

این مسئول همچنین از اصلاح شیوه‌های آبیاری هشت هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان قزوین خبر داد و گفت: اصلاح شیوه‌های آبیاری سه هزار هکتار از این زمین‌ها انجام شده و بقیه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: برای مدیریت بهتر بخش کشاورزی استان قزوین نیاز به یک شبکه هوشمند داشتیم و امروز با ایجاد این شبکه بسیار مهم می‌توانیم زمان دقیق آبیاری محصولات و سم‌پاشی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اختصاص ردیف بودجه مستقل برای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین را حرکت بسیار بزرگی در مسیر تحول بخش کشاورزی استان قزوین برشمرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول