اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی گچساران:

95 درصد طرح‌های کشاورزی گچساران به اتمام رسیده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: افزون بر 95 درصد پروژه‌ها و طرح‌های جهاد کشاورزی گچساران در سال زراعی 90 - 91 به پایان رسیده است.

95 درصد طرح‌های کشاورزی گچساران به اتمام رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علی مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه گچساران که با حضور مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان محلی و کشاورزان و دامداران در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی گچساران اقدامات مطلوبی در دو سال گذشته در حوزه‌های آبیاری تحت فشار، احداث باغات و مکانیزه کردن تولید محصولات زراعی و باغبانی انجام داده است.

تجهیز 4 هزار و 800 هکتار از اراضی گچساران به سیستم آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه در سال زراعی 90-91 افزون بر 95 میلیارد ریال از اعتبارات بخش کشاورزی در گچساران جذب شده است، افزود: این اعتبارات در قالب 50 پروژه عمرانی، 25 پروژه در بخش آب و خاک، 12 پروژه تولیدات دامی، شش پروژه تولیدات گیاهی و هفت پروژه‌های ترویج کشاورزی هزینه شده است.

مرادی تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد از پروژه‌های اعلام شده به اتمام رسیده است و پنج درصد باقی‌مانده نیز تا پایان ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 844 هکتار آبیاری تحت فشار در گچساران اجرا شده است و طی سه سال تاکنون نیز 4 هزار و 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی در سطح گچساران به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شدند.

این مسئول در گچساران با اشاره به اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی گفت: به منظور ایجاد اشتغال و تولید فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی بیش از 59 طرح و پروژه در حوزه مرغ گوشتی، پروار‌بندی صنعتی گوساله، گاوداری شیری، نوسازی جایگاه دام، احداث باغات مرکبات و صیفی‌جات ایجاد شده است.

جذب 400 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در گچساران در سال 91

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از افتتاح دو پروژه مهم کشاورزی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و اشتغال‌زایی در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: مجتمع دامپروری الغدیر ناصرآباد با هزار و 700 گاو شیری در 32 واحد 50 راسی با اشتغال‌زایی بیش از 200 نفر و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی خاطرنشان کرد: پروژه سد خاکی در سعادت‌آباد لیشتر با ذخیره یک میلیون متر مکعب آب بیش از 100 هکتار از اراضی روستاهای سعادت‌آباد را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی در ادامه بیان داشت: تسطیح حدود 160 هکتار از اراضی دشت لیشتر به منظور واگذاری به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی را در این شهرستان ایجاد کند.

مرادی با اشاره به اعلام وزارت کشاورزی مبنی بر جذب و استخدام فارغ‌التحصیلان کشاورزی در سال جاری تأکید کرد: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری آزمون استخدامی برگزار می‌کند، جهاد کشاورزی گچساران نیز با داشتن چندین پروژه مهم توانایی جذب بیش از 400 نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی را در این شهرستان دارد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول