اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال گذشته محقق شد

حفر 32 حلقه چاه کشاورزی در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: طی دو سال گذشته در این شهرستان 32 حلقه چاه کشاورزی حفر و تجهیز شدند.

حفر 32 حلقه چاه کشاورزی در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه در جریان افتتاح پروژه حفر و تجهیز یک حلقه چاه کشاورزی در دشت ثمن‌آباد نهبندان اظهار کرد: با توجه به وجود دشت‌های مستعد در نهبندان به منظور توسعه بخش کشاورزی از چند سال گذشته حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی در این دشت‌ها مدنظر مسئولان بخش کشاورزی و دامداری شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشت‌های وسیع و گسترده این شهرستان از خاک و آب مناسب و کافی برخوردار هستند، تصریح کرد: با حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی در دشت‌های مناطق مختلف نهبندان می‌توانیم علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، بهبود معیشت خانواده‌ها و اشتغال بیشتر سبب ماندگاری مردم در روستاها و در نهایت تامین امنیت پایدار در این شهرستان مرزی شویم.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اضافه کرد: اما طی دو سال گذشته در این شهرستان 32 حلقه چاه کشاورزی حفر و تجهیز شدند و خانوارها و بهره‌برداران زیادی در قالب شرکت‌های تعاونی تولید به امر کشاورزی و دامداری مشغول شدند.

خیرخواه با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز چاه کشاورزی دشت ثمن‌آباد نهبندان 120میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: اعتبارات اجرای این پروژه از محل طرح توسعه نهبندان تامین شده است.

وی میزان زمین واگذار شده برای کشت محصولات کشاورزی در این دشت را 120 هکتار عنوان کرد و گفت: 43 خانوار از محل اجرا و افتتاح این طرح در قالب شرکت تعاونی تولید برخوردار می‌‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار کرد: اما به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و به منظور ماندگاری مردم در روستاها، پایداری امنیت در منطقه و توسعه بخش کشاورزی علاوه بر حفر و تجهیز یک حلقه چاه کشاورزی در دشت ثمن‌آباد نهبندان تعداد سه حلقه چاه دیگر در این شهرستان حفر و تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

خیرخواه با بیان اینکه به منظور حفر و تجهیز این چهار حلقه چاه کشاورزی در نهبندان در مجموع 230 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در محل این چاه‌ها بالغ بر 220 هکتار زمین واگذار شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول