اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

تعلل در کارهای فرهنگی موجب آسیب‌پذیری جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی درست در جامعه گفت: تعلل در انجام کارهای فرهنگی درست موجب آسیب‌پذیری جامعه می‌شود.

تعلل در کارهای فرهنگی  موجب آسیب‌پذیری جامعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام منصور فرجی بعد از امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان بهداری دوران دفاع مقدس که در سالن اجتماعات بیمارستان ولی‌عصر برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی ارگان‌ها به واسطه اتفاقاتی که رخ داده به وجود آمده‌اند، اظهار داشت: شاید اگر جنگ نمی‌شد برخی نهادها نیز تشکیل نمی‌شدند.
وی وارد شدن در حوزه‌هایی که هیچ ربطی به حوزه مسئولیتی انسان‌های امروزی ندارد، را از آسیب‌های موجود در جامعه کنونی ایران برشمرد و افزود: همه‌کاره بودن افراد نیز از دیگر آسیب‌های جامعه امروز است.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه برخی اداره‌های فرهنگی کشور اگر تعطیل شوند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، تصریح کرد: تعطیلی این ارگان‌ها به دلیل هزینه نشدن بودجه موجبات رضایت خدا و پیغمبر را نیز فراهم می‌کند.
وی تاکید کرد: عدم آسیب‌پذیری جامعه از انجام نشدن یک کار فرهنگی به معنای بی خاصیت بودن آن کار محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام فرجی با اشاره به فقدان کارشناس فرهنگی در اغلب ارگان‌ها ادامه داد: به طور مثال کارهای فرهنگی فراوانی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها انجام شده ولی هیچ کس از درصد تاثیر گذاری این کارها گزارشی ارائه نداده است.
وی اضافه کرد: بسیجی بودن به شعار دادن و انجام برخی کارها نیست، بلکه بر اساس گفته مقام معظم رهبری هر کسی که با نظام جمهوری اسلامی معاند نباشد و مشغول خدمت به مردم و جمهوری اسلامی باشد به نوعی بسیجی محسوب می‌شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه زنجان به نحوه مسلمان شدن یک نفر که پس از خواندن یک آیه که در آن به زنده شدن انسان به صورت کامل از جمله اثر انگشتان اشاره کرد و افزود: این دانشمند از این رو تحت تاثیر این آیه قرار گرفته بود که در حدود 50 تا 60 سال از کشف متفاوت بودن اثر انگشتان افراد می‌گذرد، در حالی که قرآن این موضوع را یک هزار 400 سال پیش عنوان کرده است.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان در قرآن آیه‌ای پیدا کرد که منافاتی با آیه دیگر آن داشته باشد، گفت: دشمن هم به قدرت قرآن پی برده و به همین علت عکس‌العمل‌های تندی از خود از قبیل سوزاندن آن دست می‌زند.
حجت‌الاسلام فرجی نمونه پیروزی قرآن پس از توهین‌های فراوان به آن را فروخته شدن 2 میلیون نسخه‌ای آن در دانمارک اعلام و تصریح کرد: یادمان باشد ناپلئون نیز در آن زمان توصیه به دور کردن جوامع اسلامی از قرآن کرده بود، چرا که معتقد بود تا زمانی که قرآن در بین مسلمانان باشد نمی‌توان بر آنها چیره شد.
وی با یادآوری آیه‌ای از سوره کهف که در آن به پیروی برخی افراد از علمی که هیچ فایده‌ای ندارد اشاره کرد و گفت: برخی از سئوالات مطرح شده در جامعه نیز استفاده ابزاری از احکام الهی است.
امام جمعه موقت زنجان سئوالات مطرح شده در رابطه با نام عمه حضرت موسی در حالی که اغلب متوجه معنی آیه‌هایی که در نماز یومیه خوانده می‌شوند را نمی‌شوند، جزو علومی عنوان کرد که هیچ فایده‌ای ندارد.
وی با تاکید بر تحقیقی بودن اصول دین اسلام تصریح کرد: عدم توجه به اصول این ‌چنینی، ما و به تبع آن جامعه را از مسیر دین خارج و آسیب‌پذیر می‌کند.
حجت‌الاسلام فرجی در بخش دیگری از سخنان خود اعتبار مسلمانی خانوادگی و اقلیمی را تا زمان بلوغ نوجوانان اعلام و اضافه کرد: یادمان باشد که مدل آرایش مو و لباس دختر و پسری که با نان و در کنار ما بزرگ شده‌اند توسط کشورهای غربی که صدها کیلومتر آن طرف زندگی می‌کنند، تعیین می‌شود.
وی تاکید کرد: عمل به حدیثی از پیغمبر که فرمود هیچ مردی حق ندارد به زنش بگوید اف، موجب می‌شود به دنبال پدیده‌ای به نام طلاق در تاریخ گشت.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه زن بر طبق قانون الهی وارد خانه مرد شده و امانت است و از آنجا که مومن هیچ وقت در امانت خیانت نمی‌کند، پس عمل به دستورات قرآن و فرمایشات پیامبر و ائمه موجب حفاظت از خانواده‌های تشکیل شده می‌شود.
وی بر لزوم آموزش فرامین الهی قبل از تشکیل خانواده به جوانان تاکید کرد و افزود: ای کاش قوانین الهی که نه، قوانین انسانی در خانواده‌ها رعایت می‌شد.
حجت‌الاسلام فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب حکومت علی (ع) به عنوان عدالت‌مندترین دولت از طرف سازمان ملل گفت: سازمان ملل تاکید کرده است اگر کسی می‌خواهد یک دولت عدالت مدار تشکیل دهد چاره‌ای جز مراجعه به نامه حضرت علی به مالک اشتر ندارد.
وی عدم توجه به 400 دستور بهداشتی حضرت علی (ع) را در خوردن آشامیدن و همچنین 50 نکته حقوقی امام سجاد را از نکاتی عنوان کرد که مورد غفلت واقع شده است.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه تفاوتی بین دین و علم نیست، ادامه داد: نمی‌دانم چرا جامعه از اصول دین فاصله گرفته است.
وی با اشاره به سپری شدن پست مدرنیسم گفت: بر اساس ترانس مدرنیسم هر چیزی دارید باید نمودی از فرهنگ غرب باشد که در حال حاضر به صورت بارز در مداد و دفتر فرزندان ایرانی مشاهده می‌شود، پس اگر به فکر داشته‌هایمان نباشیم، هر چه داریم از کف می‌دهیم.
حجت‌الاسلام فرجی دلیل مخالفت دشمنان حکومت اسلامی را با موفقیت‌های به دست آمده در زمینه‌های علمی را عدم توان تحمل برای سرافرازی نظام اسلامی عنوان کرد.
وی تاکید کرد: دشمن از هر راهی که بتواند ضربه می‌زند، ولی حیف است که ما خود فرصت برای ضربه زدن را به او بدهیم چرا که دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند.
امام جمعه موقت زنجان بر برنامه‌ریزی دشمن برای ضربه زدن به نظام و جامعه اسلامی تاکید کرد.
وی بر وظیفه‌مندی همه در قبال فراهم کردن زمینه عالم بار آمدن جوانان تاکید و تصریح کرد: جوانان باید عالم به زندگی تربیت شوند تا جلوی انحراف آنها بعد از ورد به جامعه به ویژه دانشگاه گرفته شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه زنجان بر لزوم اورژانسی عمل کردن درباره برخی مشکلات فرهنگی در جامعه تاکید کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول