اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

کارهای فرهنگی منحصر به دستگاه‌های دولتی نباشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ادارات فرهنگی از جمله ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی توان، نیرو و امکانات محدودی دارند و کار فرهنگی و نواندیشی در آن نباید منحصر به دستگاه‌ها و ادارات دولتی باشد.

کارهای فرهنگی منحصر به دستگاه‌های دولتی نباشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نمایشگاه 90 ماه حماسه فرهنگی در کرمان اظهار داشت: کار فرهنگی و نواندیشی در آن نباید منحصر به دستگاه‌ها و ادارات دولتی باشد.
وی افزود: ادارات فرهنگی از جمله ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی توان، نیرو و امکانات محدودی دارند، بنابراین باید کارهای فرهنگی مانند بخش اقتصادی به دست بخش خصوصی سپرده شود.
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: زمانی که عرصه را برای انسان‌های فرهنگی، نواندیش و طراح باز گذاریم و آنها را حمایت کنیم، مطمئنا نتیجه خوبی می‌گیریم.
عرب‌پور گفت: در ماه‌های محرم و صفر، ایام فاطمیه و عیدهای مذهبی مشاهده می‌کنیم زمانی که هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی وارد صحنه عمل می‌شوند، رونق این مراسم بیشتر می‌شود.
وی ابراز داشت: فعالیت‌های این مجموعه‌ها چند برابر دستگاه‌های دولتی و تاثیر آنها نیز بر جامعه بیشتر است.
عرب‌پور اظهار داشت: به لحاظ گستردگی فرهنگی و نیاز جامعه باید کانون‌های فرهنگی مناسبی داشته باشیم تا از نیروهای متفکر استفاده کنند و کارهای مناسبی را انجام دهند.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی نباید محدود به کارهای خاص و محدودی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: نگاه کلی سازمان تبلیغات اسلامی این است که هیئت‌های مذهبی به دلیل دارا بودن امکانات، نیرو و حمایت‌های مردمی در راستای ترویج فرهنگ دینی فعالیت کنند و کارهای آنها محدود به ماه‌های محرم و صفر نشود و در طول سال به فعالیت بپردازند.
عرب‌پور اذعان داشت: اگر سازمان‌های مربوطه وظیفه خود را در پشتیبانی کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی و فرهنگی به خوبی انجام دهند به اهداف مورد نظر می‌رسیم.
وی گفت: مردم هم باید با کانون‌های فرهنگی همکاری کنند و خودشان را در این فعالیت‌ها شریک بدانند زیرا زمانی که مردم در فعالیت‌ها شرکت کنند، کارهای پایدار و ماندگاری به وجود می‌آید.
سردار غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: با توجه به فرهنگ‌های مختلف موجود در کرمان و عمق و سابقه مذهبی آن به هر عنوان، تلفیق هنر و مذهب خود را نشان می‌دهد.
کرمی افزود: مسئولان استانی وظیفه دارند در زمینه فرهنگ و مذهب با تمام نیرو مجامع‌ فرهنگی و مذهبی را حمایت کنند.
وی تصریح کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم وظیفه حمایت از فرهنگ و مذهب را بر عهده داریم و با هر روشی از آن حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول