اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی یزد:

اقدامات فرهنگی از پراکندگی خارج شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد از انجام اقدامات فرهنگی به صورت پراکنده در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: اقدامات فرهنگی باید از حالت پراکندگی خارج شود.

اقدامات فرهنگی از پراکندگی خارج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد فقیه خراسانی صبح امروز در گردهمایی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهای استان یزد اظهار داشت: کار فرهنگی توسط شوراها در استان‌ها کمرنگ است و علت آن نیز کمبود بودجه شوراها در این زمینه است.
وی بیان کرد: با وجود کمبود امکانات و بودجه، تاکنون اقدامات خوبی در زمینه امور فرهنگی انجام شده است.
فقیه خراسانی تصریح کرد: در حال حاضر کارهای فرهنگی به صورت پراکنده در همه نهادها و سازمان‌ها در حال انجام است اما ارگانی برای یکپارچه کردن آنها در استان‌ها تعیین نشده است.
وی عنوان کرد: این کارهای متفرقه فرهنگی در استان موجب شده تا شوراها نتواند کارهای فرهنگی خود را به صورت چشمگیر نمایان کنند.
فقیه خراسانی همچنین با اشاره به معماری شهر یزد اظهار داشت: در معماری شهر یزد، بوی دستورات شریعت به خوبی به مشام می‌رسد.
رئیس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیز در این گردهمایی با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی گفت: دشمنان پس از شکست در عرصه نظامی بیکار ننشستند بلکه در عرصه‌های دیگر سیاسی، اقتصادی به ویژه فرهنگی تک‌تک افراد جامعه را نشانه گرفتند بنابراین در حال حاضر مهم‌ترین جبهه، جبهه فرهنگی است.
مرتضی طلایی با بیان اینکه کالبد جامعه در اختیار شوراهاست افزود: این مجمع در راستای تثبیت نگرش فرهنگی در راس مدیریت شهری و اجرایی در نظر دارد یک شبکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی از طریق کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی در سطح روستا و شهر و استان سازماندهی کند که برای رسیدن به این منظور در صدد ایجاد قرارگاه فرهنگی با محوریت تفکر و اندیشه مسجد محوری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در صورت پذیرفتن اینکه استقلال فرهنگی اساس و مفهوم واقعی استقلال کشور است، تامین امنیت فرهنگی از اوجب واجبات برای جامعه امروز می‌شود آنگاه باید در مسائل مختلف اجتماع به کار بست.
رئیس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی، از همه اعضای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهای استان یزد خواست تا همواره توطئه‌های فرهنگی دشمن را رصد کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این گردهمایی، یکی از عمده مشکلات کشور را دور شدن از فضایل اخلاقی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌هایی که مستقیم فعالیت فرهنگی می‌کنند، تنها وظیفه فرهنگی ندارند بلکه همه دستگاه‌ها و همه آحاد جامعه باید نسبت به این مقوله فرهنگ توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در وظایف شوراها به مسائل فرهنگی اهمیت ویژه داده شده است، تصریح کرد: در دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون 24 اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها برگزار و 39 طرح در آنها بررسی شده است.
حجت‌الاسلام مطهریان افزود: از تعداد طرح‌های بررسی شده در این اجلاس در شهر یزد 22 طرح آن در دست بررسی و اجراست که 30 یادمان، 30 خاطره به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تشکیل شورایاری‌های محلات، شناسایی و معرفی محل‌های زندگی، فعالیت، وفات و آرامگاه مشاهیر و مفاخر کلانشهرها و مراکز استان‌ها، گسترش ورزش همگانی بانوان با رویکرد محله‌ای، بستر سازی کالبدی، فرهنگی و اجتماعی برای گسترش استفاده از دوچرخه‌سواری در شهرهای مراکز استان‌ها، مشارکت شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اصلاح الگوی مصرف، مشارکت و همکاری شوراها و شهرداری‌ها در کاهش و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری‌ها در تاسیس موزه در شهر خود از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد پیگیری طرح آموزش اتباع بیگانه به عنوان قشر تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه، احداث و راه‌اندازی فرهنگسرای خانواده و قرآن و عترت، پیگیری احداث دو فرهنگسرا در سطح شهر، پیگیری احداث پارک قرآنی، پیگیری پروژه معماری شهرسازی اسلامی، پیگیری اجرای مدیریت واحد تبلیغات شهری، پیگیری معضلات فرهنگی در مجتمع‌های تجاری و صنوف سطح شهر، تصویب تشکیل ستاد مبشر غدیر و ... را نیز از جمله اقدامات چند سال اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا برشمرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول