اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور:

33 دانشگاه در زمینه هلال‌احمر فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه 33 دانشگاه علمی - کاربردی در کل کشور در زمینه هلال‌احمر فعالیت آموزشی دارند، گفت: جمعیت هلال‌احمر کشور دارای ردیف بودجه‌ای اختصاصی می‌شود.

33 دانشگاه در زمینه هلال‌احمر فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدزاهد رستمی ظهر امروز در پنجمین جلسه دومین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور که در مجتمع فرهنگی شهدای امدادگر هلال‌احمر کشور در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته انتخابات مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور با مشارکت بسیار بالای اعضا در سراسر کشور برگزار شد و قطعاً این امر زمینه‌ساز دوره‌ای جدید از فعالیت‌ها خواهد بود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: حدود یک میلیون و 700 هزار نفر در بانک جامع اطلاعات اعضای جمعیت هلال‌احمر کشور ثبت‌نام کردند.

رستمی گفت: بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات، کمیسیونی با خواست مشترک اعضا تشکیل شد و در واقع قرار است این کمیسیون به عنوان اتاق فکر جمعیت هلال‌احمر کشور عمل کند.

وی تاکید کرد: سال گذشته شورای‌عالی جمعیت هلال‌احمر کشور 27 جلسه برگزار کرد و نتایج بسیار مثبتی نیز از این جلسات نصیب کل جمعیت شد و کمیسیون دائمی نیز، با برگزاری 47 جلسه، نقش مهمی در پیش‌برد اهداف جمعیت ایفا کرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: در حال حاضر تمام استان‌های کشور دارای اتاق فرماندهی و عملیات هستند و تمام حوادث کشور نیز توسط نرم‌افزار جامعی که در جمعیت هلال‌احمر کشور طراحی شده با دقت رصد می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: 33 دانشگاه علمی - کاربردی در کل کشور مشغول به فعالیت‌های آموزشی در زمینه هلال‌احمر هستند و بالغ بر 4 هزار و 500 نفر در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: سال گذشته 10 هزار مانور امداد و نجات در کل کشور برگزار شد و در بخش امداد جاده‌ای نیز هزار و 100 دستگاه به ناوگان امدادی کشور اضافه شدند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: سال گذشته 4 هزار نفر از امدادگران در اردوهای زیارتی شرکت کردند و این برنامه‌ها در سال‌ جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

رستمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 147 در سراسر کشور اذعان کرد: اردوگاه‌های فرهنگی سراسر کشور نیز به ‌زودی متناسب با نیازهای فرهنگی مناطق تجهیز می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور با توجه به دامنه گسترده فعالیت‌ها، باید دارای ردیف بودجه مستقل شود و البته این امر، برای مثال در بخش پزشکی جمعیت هلال‌احمر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول