اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

امدادرسانی هلال احمر قم به 140 مصدوم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از ارائه خدمات امدادی به 140 نفر از آسیب‌دیدگان در تعطیلات اخیر خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر قم به 140 مصدوم

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قم در ایام رحلت حضرت امام (ره) گفت: از مجموع 140 نفر آسیب‌دیده، تعداد 132 نفر مصدوم سرپایی بوده و هشت نفر نیز به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

وی افزود: امدادرسانی به مسافران و عزاداران حضرت امام (ره) در قالب 14 پست امدادی انجام شده است که تیم‌های امدادی در هشت نقطه از جمله مسیر حسن‌آباد تا عوارضی در اتوبان قم – تهران مستقر بوده‌اند.

سائلی ادامه داد: تیم امدادی در این ایام شامل 71 نفر پزشک، پرستار و امدادگر بود و خدماتی از قبیل امداد و کمک‌های اولیه، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، احیای بیمار و انتقال به بیمارستان انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به دو سورت پرواز هلی‌کوپتر امداد برای پوشش امدادی افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت 15 تخت بستری و یک دستگاه آمبولانس و خودروی نجات به همراه پزشک، پرستار و امدادگر در عوارضی قم – تهران در این ایام نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند.

وی ابراز داشت: تشکیل چهار اکیپ راهنمایی زائرین و مسافران، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محورهای مواصلاتی و اعزام یک دستگاه اتوبوس از اعضای جوانان به حرم امام خمینی (ره) از فعالیت‌های انجام شده در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان قم بوده است.

سائلی تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در تشیع پیکر پاک شهدا و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب وصایای امام (ره) از دیگر اقدامات انجام شده توسط معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به فعالیت اکیپ‌های این جمعیت به صورت شبانه‌روزی در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: در ایام 14 و 15 خرداد 192 نفر از اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به مدت سه شبانه‌روز در قالب اکیپ‌‌های برپایی مراسم، خدمات امدادی به مسافران ارائه کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول