اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس سازمان صنعت مازندران

چگونگی توزیع اعتبارات صیانت از تولید تشریح شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران چگونگی توزیع اعتبارات صیانت از تولید را تشریح کرد.

چگونگی توزیع اعتبارات صیانت از تولید تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در جلسه کارگروه اجرایی مصوبه صیانت از تولیدهای داخلی بیان داشت: با توجه به اینکه سال جاری از طرف مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده تدابیری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اندیشیده شده و دو دستور کار امروز که ستاد صیانت از تولید و ستاد تسهیل در امور تولید است نشان‌دهنده عزم جدی این سازمان است.

وی اهداف مصوبه صیانت از تولیدات داخلی را اجرای سیاست‌های حمایتی به منظور صیانت از تولیدملی، ارتقا و بهبود بهره‌وری نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت و معدن، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، افزایش توان رقابت‌پذیری صنایع داخلی با اهتمام ویژه به تحقق منویات مقام معظم رهبری، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با مشارکت و مسئولیت‌پذیری استانداران برشمرد.

تشریح نحوه کمک به واحدهای‌های تولیدی در ستاد صیانت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران همچنین محورهای حمایتی شامل پرداخت کمک سود تسهیلات به واحدهای تولیدی، پرداخت کمک بلاعوض به واحدهای صنعتی و معدنی مشکل‌دار، کمک به پرداخت معوقات مشوق‌های صادراتی و تامین منابع به منظور مساعدت در اجرای طرح‌های تولیدی را عنوان کرد.

هاشم‌پور درباره نحوه تخصیص اعتبارات گفت: حداقل 50 درصد از منابع به عنوان تسهیلات یا یارانه سود تسهیلات بانکی، 25 درصد از منابع به عنوان سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه و صدور ضمانت‌نامه برای واحدهای تولیدی ذیربط تا سقف 15 درصد از منابع به صورت کمک بلاعوض با اولویت واحدهایی که تحت مدیریت هیئت حمایت از صنایع است و 10 درصد از منابع برای سایر روش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه اجرایی در استان موظف است به طور مستمر ( حداقل ماهی یک‌بار ) گزارش عملکرد اقدامات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه‌های معرفی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کنند. 

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول