اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

950 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی از تولید 950 هزار تن گوشت قرمز در طول سال در سطح کشور خبر داد و گفت: یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ نیز در این مدت تولید شده است.

950 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن دستور امشب در نشست خبری اظهار کرد: همچنین در این مدت 9.5 میلیون تن شیر و 700 هزار تن تخم مرغ در سطح کشور تولید شده است.

وی تمامی قرنطینه‌‌های کشور را 140 واحد عنوان کرد و افزود: 225 واحد کشتارگاه طیور صنعتی و 60 واحد کشتارگاه دام صنعتی نیز در کشور فعال هستند.

*اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در 5 استان کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها با هدف مبارزه با بیماری‌های دامی در پنج استان کشور خبر داد و تصریح کرد: این استان‌ها شامل خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان است.

دستور ادامه داد: این طرح جزو برنامه‌های سال جاری این سازمان است و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش سرد گفت: این کار باید در تمامی کشتارگاه‌های سطح کشور انجام شود که در این راستا در خراسان جنوبی دو کشتارگاه به پیش سرد مجهز شده‌اند.

*پرداخت 11 میلیارد تومان غرامت به دامداران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از 11 میلیارد تومان غرامت بابت حذف دام‌های آلوده به بیماری سل و بروسلوز در سال گذشته به دامداران پرداخت شده است.

دستور افزود: همچنین در سال گذشته 350 هزار مورد واکسیناسیون علیه بیماری هاری نیز در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش بیماری‌های سل و بروسلوز نیز 8.5 میلیون دام سبک و 7.5 میلیون دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از انجام 42 هزار مورد خونگیری از گوسفند و بز نیز در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: در این راستا 850 هزار مورد خونگیری بروسلوز گاوی نیز صورت گرفته است.

دستور با اشاره به انجام تست سل گفت: در این راستا نیز یک میلیون و 265 هزار تست سل در سطح کشور صورت پذیرفته که یک‌هزار و 764 مورد مثبت بوده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول