اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی به 30 درصد کاهش یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در نظام سلامت کشور، مردم 55 درصد هزینه‌های خدمات درمانی خود را پرداخت می‌کنند که این هزینه در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است.

پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی به 30 درصد کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدصادق علیمردانی صبح امروز در جمع تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد که در سالن بهلول این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در نظام سلامت کشور، مردم 55 درصد هزینه‌های خدمات درمانی خود را پرداخت می‌کنند که این هزینه در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است و باید به 30 درصد کاهش یابد.

علیمردانی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و به تصویب رسید اما بنا به دلایل و مشکلاتی این طرح در برنامه چهارم اجرا نشد.

وی افزود: در حال حاضر ریاست جمهوری خواستار اجرای آن در سال 1391 است که مراحل و برنامه‌های عملیاتی آن تدوین شده است.

علیمردانی در ارتباط با اجرای این طرح بزرگ در گناباد افزود: ثبت‌نام از پزشکانی که خواستار مشارکت در این طرح هستند، شروع شده و هر پزشک می‌تواند 500 تا 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: هر یک از افراد زیر پوشش یکی از بیمه‌های پایه خدمات درمانی، نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و غیره، در صورت ثبت‌نام در این برنامه می‌توانند از میان پزشکانی که در نزدیکی محل سکونت آنها مستقر هستند و توسط ستاد اجرایی دانشگاه و شهرستان‌ها معرفی می‌شوند، یک پزشک را به عنوان پزشک خانواده خود انتخاب کنند.

وی افزود: متقاضیانی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به اداره بیمه خدمات درمانی از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند ضمن آنکه مساعدت لازم از سوی بیمه خدمات درمانی و کمیته امداد برای افرادی که تمکن مالی کافی ندارند، انجام می‌شود.

علیمردانی تصریح کرد: هر خانواده می‌تواند فقط زیر نظر یک پزشک قرار گیرد و در صورت نبود رضایت فرد از پزشک خانواده خود می‌تواند تا دو بار پزشک خود را تغییر دهد.

علیمردانی بیان داشت: کارکنان و اعضای هیئت علمی این واحد می‌توانند یاری‌رسان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان در راستای هر چه بهتر شناساندن طرح پزشک خانواده شهری به مردم باشند.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول