اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

2500 کیلومتر آب در دریاچه ارومیه ‌مانده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امروز تنها 2 هزار و 500 کیلومتر آب در سطح دریاچه ‌مانده است.

2500 کیلومتر آب در دریاچه ارومیه ‌مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی عصر امروز در گردهمایی مدیران کنترل کیفیت آب شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی که در سالن همایش هتل پارک ارومیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، وجود این دریاچه را در رونق منطقه بسیار مهم خواند و اظهار داشت: این دریاچه با عدم توجه به آن با مشکلاتی مواجه شد که در حال حاضر برای رفع آنها و احیای دوباره دریاچه به 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دولت با تمام توان برای انجام آن تلاش می‌کند.

به گفته وی در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی با تلاش تمام دست‌اندرکاران در روستاها به 97 درصد و در شهرها به 99 درصد رسیده که نشان از توجه ویژه به آب روستایی و شهری است.

این مسئول اضافه کرد: آب آشامیدنی با هزینه‌های هنگفت تولید می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد برای همین توجه به مسائل زیست محیطی باید در میان مردم و مسئولان جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: پیش از نظام جمهوری اسلامی مشکلات فراوانی به دلیل آب آشامیدنی ناسالم در ایران اسلامی به وجود آمده بود که این امر با خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه دولت‌های نهم و دهم به کلی رفع شده است.

محمودی با اشاره به مشکل مهار آب در استان گفت: استفاده نادرست از آب به‌ویژه در بخش کشاورزی که عمده مصرف‌کننده آب است و نیز گرفتاری‌های اقلیمی و خشکسالی منجر به از دست رفتن سه چهارم آب دریاچه در این استان شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر توجه ویژه به مسایل زیست‌محیطی برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه افزود: در سال‌های اخیر این توجه به خوبی شکل گرفته و می‌توان آینده خوبی را در راستای سرمایه‌گذاری در توسعه توجهات زیست محیطی در کشور متصور بود.

این مسئول عناصر طبیعی مانند آب، خاک و هوا را محور اصلی زندگی بشر دانست و تصریح کرد: باید از منابع طبیعی به طور صحیح استفاده کنیم و نباید آن‌ها را آلوده کنیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول