اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

افزایش عوارض ساختمانی در شهرها نداریم

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: امسال افزایش عوارض ساختمانی را در شهرها نخواهیم داشت و عوارض طبق سال 1390 خواهد بود.

افزایش عوارض ساختمانی در شهرها نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا دادبود در جمع مدیران استان اظهار داشت: پس از چند جلسه کارشناسی در اجرای طرح جامع شهر گرگان مصوب شد مساحت محدود پیشنهادی به میزان 3 هزار و 685 هکتار در اختیار این طرح قرار بگیرد.

وی به جمعیت پیش‎بینی شده در افق طرح (سال 1400) اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس برآوردی که انجام شده، نرخ رشد جمعیت به شهر در حدود 156 هزار و 600 افزوده می‎شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه تراکم جمعیت به طور متوسط برابر 121 نفر بر هکتار است خاطر نشان کرد: تراکم ناخالص و خالص مسکونی به ترتیب برابر 224 و 322 نفر بر هکتار خواهد بود.

به گفته دادبود تقسیمات کالبدی شهر گرگان در قالب دو منطقه، شش ناحیه و 54 محله پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 36 درصد از مساحت شهر به کاربری مسکونی اختصاص داده شده است اذعان کرد: 18 درصد از مساحت نیز در اختیار کاربری‎های خدماتی چون؛ آموزشی، آموزش عالی، تجاری و خدماتی، ورزشی، درمانی، فرهنگی، هنری، مذهبی، اداری، انتظامی و تاسیسات و تجهیزات شهری قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: 15 درصد به کاربری‎های پارک و فضاهای تفرجی، 29 درصد به معابر، حمل و نقل، انبارداری و سه درصد به سایر کاربری‎ها اعم از صنعتی، تاریخی و نظامی اختصاص یافته است.

دادبود متذکر شد: سرانه کاربری مسکونی در حدود 31 مترمربع، خدماتی 15 مترمربع و پارک و فضاهای تفرجی 12 مترمربع خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد مسکن مورد نیاز در افق طرح معادل 78 هزار و 65 واحد پیش‎بینی شده است یادآور شد: این تعداد مسکن در زمینی به مساحت 225.6 هکتار و زیربنایی به وسعت 729.3 هکتار قابل تحقق است.

معاون عمرانی استاندار گلستان در پایان گفت: متوسط تراکم ساختمانی برآورد شده معادل 240 درصد خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول