اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض سخنگوی شورای اسلامی شهر قم به گران شدن نان:

کیفیت فدای افزایش قیمت نان شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: نان در مدت یک سال و نیم گذشته سه بار افزایش قیمت داشته ولی تغییری در کیفیت نان صورت نگرفته است.

کیفیت فدای افزایش قیمت نان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن بختیاری ظهر امروز در نشستی خبری که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد اظهار کرد: نان در طول یک سال و نیم گذشته سه بار افزایش قیمت داشته است که بخشی از این افزایش در قالب هدفمندی یارانه‌ها رخ داد.

وی به افزایش ناگهانی قیمت نان در یک هفته گذشته اشاره و بیان کرد: افزایش قیمت اخیر نان بدون دلیل و منطق صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی نقل و قول‌ها مبنی بر اینکه افزایش قیمت نان در گرو افزایش قیمت آرد و خرید گندم از کشاورزان بوده است تصریح کرد: افزایش قیمت خرید آرد و گندم از کشاورزان بیش از پنج درصد نیست، در حالی که قیمت نان 25 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: نماینده شورای شهر قم در جلسه شورای استان که برای قیمت‌گذاری نان برگزار شده بود اعتراض خود را به عنوان مخالف این افزایش قیمت اعلام کرده است.

بختیاری با اشاره به افزایش کارشناسی نشده قیمت نان در قم گفت: افزایش قیمت نان همراه با کاهش کیفیت رخ داده است و در حال حاضر مردم از تهیه نان با کیفیت و مرغوب محروم هستند.

وی با بیان اینکه تورم در قیمت نان بیشترین آسیب را به خانواده‌های محروم وارد می‌کند بیان کرد: نان در سبد خانوارهای کم درآمد و محروم جایگاهی خاص دارد که برای برطرف شدن این مشکل باید مسئولان استانی راه حلی اصولی پیدا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم به انتظارات پس از افزایش قیمت نان اشاره و ابراز کرد: انتظار می‌رفت پس از افزایش قیمت نان نقش نظارتی دستگاه‌های دست‌اندرکار برای بررسی افزایش کیفیت بیش از گذشته باشد و شاهد افزایش کیفی نان باشیم ولی نه تنها این مسئله رخ نداد بلکه کمیت قیمت نان فدای کیفیت شد.

وی با اشاره به اینکه استانداردها در تعیین قیمت نان انجام نشده است تصریح کرد: تعداد پنج کارگر باید در نانوایی کار کنند و وزنی خاص برای چانه خمیر در نظر گرفته شده است که در این راستا استانداردها رعایت نمی‌شود.

بختیاری خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر از وضعیت قیمت نان راضی نیست و اعتراض خود را نسبت به این موضوع از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رساند.

انتظار شهرداری قم برای تعدیل قیمت‌های منطقه‌ای زمین

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرداری قم منتظر ابلاغ مصوبه تعدیل قیمت‌های منطقه‌ای زمین است تا بتواند هر چه زودتر این مصوبه را در سطح شهر اجرایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مصوبه تعدیل و تغییر قیمت‌های منطقه‌ای شهر قم با حضور استاندار و کمیته‌ای که اعضای آن ترکیبی از ادارات کل امور مالیاتی، ثبت اسناد و راه و شهرسازی استان، سازمان جهاد کشاورزی و سه نماینده از شورای اسلامی شهر قم بوده است، به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: بررسی کارشناسی قیمت‌های منطقه‌ای با بررسی قیمت واقعی زمین در شهر قم در این کمیته انجام شد تا کارشناسان بر همین اساس اقدام به قیمت‌گذاری کنند و عوارض شهرداری نیز بر همین مبنا کاهش می‌یابد.

بختیاری به مشکلاتی که در مدت زمان چند ماه گذشته رخ داد اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی چون مداخله غیر قانونی در این زمینه رخ داد که با دخالت سازمان امور مالیاتی کشور به صورت توافقی برطرف شد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون با گذشت بیش از دو هفته از تصویب مصوبه تعدیل و تغییر قیمت‌های منطقه‌ای زمین، هنوز این مصوبه به شهرداری قم ابلاغ نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: در صورتی که این مصوبه به شهرداری قم اعلام شود ما آمادگی داریم این مصوبه را در سطح شهر اجرایی کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول