اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

فعالیت‌های بانک‌ها در چارچوب اسلام باشد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: فعالیت بانک‌ها باید در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد و نباید از چارچوب دین خارج شود.

فعالیت‌های بانک‌ها در چارچوب اسلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس بانک صادرات و هیئت همراه اظهار داشت: از سخن تا عمل خیلی فاصله است و باید سعی کنیم عمل خود را به گفتار اسلام نزدیک‌تر کنیم.

وی بر ضرورت حرکت توأمان گفتار و عمل تاکید کرد و گفت: اگر در هر جامعه‌ای گفتار و عمل کنار هم باشد، آن جامعه مدینه فاضله است اما هر کجا جدایی بین این دو مقوله بیفتد، جامعه می‌لنگد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از مشکلات ما بلکه مشکلات دنیا این است که حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند در حالی که اسلام روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید سعی کنند در چارچوب دین فعالیت‌های خود را انجام دهند و جایی می‌توان مهر قبولی به فعالیت‌های بانک‌ها زد که از چارچوب دین خارج نشود.

علوی‌گرگانی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: برنامه عقود اسلامی را همانطور که در اسلام آمده اجرا کنید و برای سودرسانی به مردم از راه‌های صحیح اسلامی وارد شوید.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد فعالیت‌ها را با شرع مقدس اسلام تطبیق دهیم و در خدمت‌رسانی به مردم محروم نباید کوتاهی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به طرح اخیر بانک صادرات برای کمک به نیازمندان گفت: این ضعف بزرگی برای کشور است که افراد آبرودار در کشور هستند که نمی‌توانند به دلیل آن سودی که دارد وام بگیرند به این لحاظ کاری که بانک صادرات در رسیدگی به وضعیت محرومان شروع کرده است، قابل تقدیر است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول