اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت میامی:

مکارم اخلاقی در جامعه کم‌رنگ شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت میامی گفت: مکارم اخلاقی شامل صفات والای انسانی است که در جامعه کم‌رنگ شده و از این فضایل دور شده‏ایم.

مکارم اخلاقی در جامعه کم‌رنگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حجت‏الاسلام مجید بخشی ظهر امروز در آستانه فرارسیدن عید مبعث در مراسمی به منظور هماهنگی در این زمینه افزود: با توجه به آیه دوم سوره "جمعه"، دلیل بعثت حضرت پیامبر(ص) تزکیه انسان‏ها و آموختن حکمت به آنها عنوان شده است.

وی تأکید کرد: برای درک بهتر این دلیل، باید به دوران جاهلیت نگاه دقیق‏تر و موشکافانه‏تری بیندازیم.

امام جمعه موقت میامی گفت: وجود جهالت و تاریکی محض، وقوع یک هزار و 700 جنگ بین‌الملل که انسان‏های بی‏گناه بسیاری در آن کشته شدند و امتیازات طبقاتی، بی‏عفتی‏ها، خرافه‏گویی و دور بودن از زندگی انسانی از دیگر ویژگی‏های عصر جاهلیت بود.

وی تصریح کرد: در این اوضاع نابه‏سامان جوامع انسانی بود که حضرت محمد(ص) به بعثت رسید تا انسان‏ها را از جاهلیت نجات دهد و به تزکیه اخلاقی برساند.

بخشی به هدف پیامبر(ص) که برای اتمام و اکمال مکارم اخلاقی مبعوث شده است، اشاره و بیان کرد: بین "محاسن" و "مکارم" اخلاقی تفاوت وجود دارد.

امام جمعه موقت میامی افزود: محاسن اخلاقی مثل خوش‏رویی و مهربانی در اکثر افراد دیده می‏شود، اما مکارم اخلاقی شامل صفات والای انسانی مانند صبر، یقین و ایمان به خداست که در جامعه کم‌رنگ شده و از این فضایل دور شده‏ایم.

مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان میامی اظهار داشت: آشنایی با خداوند بلندمرتبه از بزرگ‏ترین مکارم اخلاقی است که باید با دقت و تأمل بیشتر در تمام افراد جامعه پررنگ و مشخص شود.

بخشی عنوان کرد: مکارم اخلاق، انسان را به سمت تعالی روح و کمال سوق می‏دهد و به عنوان یک هادی، بسیار اثرگذار است.

وی با توجه به آیات قرآن در مورد برکات بعثت گفت: یکی از بزرگ‏ترین آثار و برکات مبعوث شدن حضرت محمد(ص)، رواج خداپرستی، ایمان به خدا و توحید بین مردم بود و اینک روز به روز بر مسلمانان و معتقدان به خداوند افزوده می‏شود.

امام جمعه موقت میامی گفت: طهارت جسم و روح بشریت نیز از دیگر آثار این بعثت سراسر نور بود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول