اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

جهان امروز تشنه اخلاق است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سبحانی گفت: جهان امروز در حال رسیدن به قله‌های علمی است، اما تنها چیزی که در حال حاضر نیاز اساسی بشریت و جهان است، اخلاق است.

جهان امروز تشنه اخلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ؛ آیت‌الله سبحانی‌ در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت فقیه متاله آیت‌الله" سیدعلی آقا قاضی" (ره) که در موسسه امام صادق (ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: باید در برگزاری همایش‌های بزرگان و علمای اخلاق به جنبه‌های اخلاقی، عرفانی، تربیتی و شاگردان آنها توجه داشت.

وی افزود: نباید اجازه سوء‌استفاده از برگزاری کنگره‌های بزرگان دینی و اخلاقی را به معاندان شیعه داد که فرق بین مقام اخلاقی و صوفی‌گری را نمی‌دانند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها باید در راستای شناساندن مقام علم و اخلاق باشد، تصریح کرد: مرحوم قاضی، همانند "سیداحمد کربلایی" و مرحوم "حسین‌قلی همدانی" از اساتید برجسته اخلاق بودند.

رئیس موسسه امام صادق (ع) با بیان اینکه جهان امروز تشنه اخلاق است، اظهار داشت: جهان امروز از بعد علمیت به اقناع رسیده است تنها چیزی که در حال حاضر نیاز اساسی بشریت و جهان است، اخلاق است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: جهان امروز به لحاظ گستردگی علم در آن به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده است در حالیکه تنها چیزی که هنوز به پیشرفت نرسیده اخلاق بشر است.

وی گفت: جامعه امروز بشری، تشنه اخلاق است که باید دست به دست هم دهیم تا اخلاقیات بشری رشد و تکامل پیدا نماید‌ و متاسفانه نبود اخلاق باعث آتش‌افروزی‌های روزمره شده است.

استاد خارج فقه اصول حوزه علمیه قم تاکید کرد: ارائه‌دهندگان مقالات در این کنگره بر محور اخلاق تاکید نمایند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حق بسیاری از علما هنوز به خوبی ادا نشده است گفت: مقام علما و بزرگان با توجه به حقی که بر گردن ما دارند باید به‌خوبی ادا شود و باید با برگزاری کنگره‌ از آنان تجلیل شود.

رئیس موسسه امام صادق(ع) تصریح کرد: با گرامیداشت بزرگان و شخصیت‌های اخلاقی و علمی باید آذربایجان را از غربت بیرون آورد.

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مسجد‌ آیت‌الله انگجی نخستین کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی‌طباطبایی را در آبان‌ماه 1391 در تبریز برگزار می‌کند. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول