اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی خدمات شهری کرج:

کرجی‌ها روزانه 1100 تن زباله تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی خدمات شهری شهرداری کرج گفت: کرجی‌ها به طور متوسط روزانه حدود یک هزار و 100 تن زباله تولید می‌کنند.

کرجی‌ها روزانه 1100 تن زباله تولید می‌کنند

حشمت‌الله عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در کرج جمع‌آوری، بازیافت و دفن زباله در این کلانشهر است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده، شهروندان کرجی روزانه بین یک هزار و 50 تن تا یک هزار و یک صد تن زباله خشک و تر تولید می‌کنند.

مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی خدمات شهری شهرداری کرج گفت: به طور قطع برای جمع‌آوری، بازیافت و حتی دفن این میزان زباله باید برنامه‌ریزی دقیق داشته و از امکانات و تجهیزات ویژه‌ای در کنار نیروی کار بهره‌مند باشیم.

عزیزی تاکید کرد: تنها مقوله جمع‌آوری زباله در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان به معضل حل نشدنی تبدیل شده و این در حالی است که در کلانشهر کرج ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی که از سوی مدیریت شهری در کرج انجام شده است، زباله‌ها به صورت مداوم از سطح شهر جمع‌آوری و محیط شهری پاک‌سازی می‌شود.

جمع‌آوری زباله‌ها در کرج طی 3 نوبت

مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی خدمات شهری شهرداری کرج در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این شهرستان مبنی بر اینکه زباله‌های خشک و تر با چه برنامه‌ای جمع‌آوری می‌شود؟ گفت: در اکثر شهرها و مناطق کشور زباله‌های تنها در یک نوبت و آنهم در شب‌ها جمع‌آوری می‌شود.

عزیزی افزود: این در حالی است که ما در کرج طی 3 نوبت اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از درب منازل و واحدهای تجاری و اداری کرده و به همین دلیل همواره شاهد کوچه‌ها و خیابان‌هایی بدون زباله در کرج هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رعایت نظافت در معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی کرج نیازمند همراهی مردم هستیم، گفت: اگر مردم با ما همکاری نکنند، به طور قطع در این زمینه با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهیم شد.

عزیزی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و همچنین رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به مردم و ترویج فرهنگ جداسازی زباله خشک و تر از مبدا، نقش مهمی در پاکیزه بودن محیط شهری بر عهده دارند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول