اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کاهش فاصله بین تولید و مصرف

اعتباراتی به بدنه تشکل‌های کشاورزی تزریق شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: برای راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم به صورت دائم باید در بدنه تشکل‌های روستایی و کشاورزی اعتباراتی تزریق شود تا فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده به حداقل برسد.

اعتباراتی به بدنه تشکل‌های کشاورزی تزریق شود

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی گفت: اعتباراتی با مبلغ 327 میلیارد تومان تحت عنوان اعتبارات توسعه‌ای بخش کشاورزی به استان اصفهان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار از اعتبارات 200 میلیارد تومان سهم شهرستان و 127 میلیارد تومان آن به صورت متمرکز در اختیار مدیریت استان اصفهان برای اجرای طرح‌های ویژه و کلان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به منابع اعتبارات پرداخت شده به صندوق توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات از منابع داخلی بانکی با اعتبار چهار درصد و بخشی از آن از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های آب و مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی به وجود آمده است، افزود: فعالان بخش کشاورزی معتقدند که اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی باید برای حفظ واحدهای تولیدی فعال بکار گرفته شود تا اینکه  واحدهای تولیدی جدید راه‌اندازی شود.

امینی با اشاره به کمبود نقدینگی و نبود بازار محصولات کشاورزی ادامه داد: کمبود اعتبارات، تعطیلی واحدهای تولیدی و در نتیجه افزایش آمار بیکاران را به دنبال دارد در حالی که با صرف بخشی از اعتبارات برای واحدهای تولیدی پویا و ایجاد واحدهای تولیدی جدید به حفظ اشتغال و اشتغال‌زایی کمک شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در قبل و بعد از تولید و به ویژه بازاررسانی محصولات کشاورزی گفت: برای راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم به صورت دائم باید در بدنه تشکل‌های روستایی و کشاورزی اعتباراتی تزریق شود که فاصله بین تولید و مصرف به حداقل برسد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات وام به واحدهای تولیدی تصریح کرد: دارنده واحدهای تولیدی برای اصلاح سازه‌ای و افزایش سرمایه در گردش و افزایش بهره‌برداری از آب و غیره و ایجاد واحدهای تولیدی جدید پس از ارائه طرح و مصوب شدن آن به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی با توجه به کمبود آب مصرفی کشاورزان یادآور شد: هر ساله توسط دولت برای کانال‌کشی، برق‌کشی، تجهیز و غیره اعتبارات بسیار سنگینی در مناطق روستایی و بخش کشاورزی هزینه می‌شود.

امینی با اشاره به نابودی شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی اظهار داشت: چنانچه اعتبارات وارده توسط شرکت تعاونی‌های تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی و در جهت خدمات عمرانی و خدمت‌رسانی در اوقات فراغت در ایام بین دو کشت و خشک‌سالی انجام شود، منجر به اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای اعضای این تعاونی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در عین نابودی شرکت‌های تعاونی، پیمانکاران غیر کشاورز با دریافت مبالغ کلان پروژه‌های بخش کشاورزی را در دست گرفته و کشاورزان را با بیکاری رو به رو می‌کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول