اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کشتی‌گیران گیلان و مازندران

مسابقات کشتی گیله‌مردی در کوچصفهان رشت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری رشت از برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی در کوچصفهان این شهرستان به مدت یک ماه از 28 خرداد جاری خبر داد.

مسابقات کشتی گیله‌مردی در کوچصفهان رشت برگزار می‌شود

ابوالقاسم فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی‌ سنتی گیله‌مردی گیلان، اظهار کرد: جشنواره رقابت‌های کشتی گیله‌مردی به مدت یک ماه از تاریخ 28 خرداد جاری در روستای مژده‌ بخش کوچصفهان رشت توسط بخش خصوصی و با نظارت کمیته کشتی گیله‌مردی هیئت روستایی و عشایری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات به مناسبت اوقات فراغت روستائیان و گرامیداشت سالروز ولادت امام زمان (عج) با حضور پهلوانان به‌نام کشتی گیله‌مردی گیلان و مازندران از ساعت 10 تا یک شب با همکاری بخشداری کوچصفهان و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول کشتی گیله‌مردی ریشه در آداب و سنن گیلانیان دارد و طرفداران بی‌شماری را به خود جلب کرده است.

وی ادامه داد: این ورزش بومی و محلی از سال 88 با تهیه اساسنامه و آیین‌نامه و تشکیل کمیته به صورت تشکیلاتی اداره می‌شود که تاکنون به موفقیت‌های خوبی در راستای جذب تماشاگر دست یافته است.

فرد بیان کرد: هر چند در طول این سال‌ها مشکلات متعددی پیش روی کشتی گیله‌مردی وجود داشته است، اما با هماهنگی و همفکری پیشکسوتان این رشته به ویژه حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی کشور آینده روشنی برای این رشته ورزشی و جذاب پیش‌بینی می‌شود.

وی، با بیان اینکه تمام مسائل ایمنی، حفاظتی و امنیتی مسابقات کشتی‌ گیله‌مردی برعهده مسئول برگزاری است، خاطرنشان کرد: مسئول برگزاری متعهد شده تا تمام ورزشکاران و تماشاچیان را بیمه ورزشی کند تا در صورت بروز حادثه مشکلی برای مسئولان هیئت به وجود نیاید.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری رشت، قیمت فروش بلیت این سری از مسابقات را یک‌هزار و 500 تومان عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل هزینه‌های زیاد برگزاری مسابقات مذکور این نرخ در کمیته کشتی گیله‌مردی استان به تصویب رسیده است.

وی، جذابیت کشتی گیله‌مردی برای روستائیان را بسیار زیاد دانست و ابراز کرد: این رشته ورزشی به دلیل بومی بودن در گیلان و منش پهلوانی توانسته است جوانان زیادی را به خود جذب کند که حمایت مسئولان امر از این رشته پهلوان‌پرور یکی از انتظارات مدیران هیئت‌ روستایی و عشایری است.

فرد با قدردانی از همکاری و هماهنگی مدیرکل روستایی و عشایری استانداری، فرماندار و بخشدار بخش کوچصفهان و مدیران اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان رشت برای توجه ویژه به ورزش‌های روستایی خاطرنشان کرد: با همکاری و همدلی تمام مدیران می‌توان گام‌های بلندی را در راستای توسعه ورزش بومی و محلی گیلان برداشت.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول