اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل:

اردبیل بیش از 610 هیئت مذهبی فعال دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل گفت: تاکنون در استان اردبیل 610 هیئت مذهبی به ثبت رسیده و فعالیتشان را انجام می‌دهند.

اردبیل بیش از 610 هیئت مذهبی فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عوض قاسمی عصر امروز در همایش شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل در محل اجتماعات تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد 110 هیئت مربوط به بانوان است که با محوریت تلاوت قرآن به شکل دسته جمعی و برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی در ایام و مناسبت‌های مختلف در مساجد و منازل فعال هستند.

وی تصریح کرد: از 500 هیئت مذهبی فعال با کمک برادران حدود 100 هیئت غیرفعال و یا در حالت رکود قرار دارد که در تلاش هستیم با حمایتی که از این هیئت‌ها به شکل‌های مختلف داریم آنها را نیز به جمع هیئت‌های فعال بازگردانیم.

قاسمی از صدور مجوز به شکل‌گیری 50 هیئت جدید در سه سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه و با هدف حمایت و بررسی فعالیت هیئت‌های مذهبی بیش از 500 مورد بازدید از مجموعه‌های فعال در این زمینه داشته‌ایم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی از برگزاری برنامه‌های مختلف هیئت‌های مذهبی، نشست‌های هماهنگی نیز با این مجموعه در مناسبت‌ها و ایام مختلف برگزار شده و در یک حمایت از این هیئت‌ها بیش از 600 پرچم به نام هیئت‌های مذهبی با مساعدت تبلیغات اسلامی تهیه شده تا به صورت یک دست هیئت‌های مذهبی از این نشان پرچم در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

وی از برگزاری آزمون با محوریت کتاب قصه کربلا در بین هیئت‌های مذهبی خبر داد و بیان کرد: قرار است منتخبان این مسابقه با حمایت مادی و معنوی تبلیغات اسلامی استان به سفر کربلا بروند.

به گزارش فارس، رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود به عظمت و جایگاه امام حسین (ع) و عنایت آن حضرت به هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: تمام عالم جیره‌خوار اباعبدالله‌الحسین (ع) است به طوریکه از بین پنج تن آل‌عبا امام حسین (ع) حرمت و شوکت خاصی دارد به طوریکه همه هیئت‌های مذهبی باید افتخار کنند که در برپایی مجلس و محفل امام حسین (ع) حضور یافته و وقت و انرژی خود را صرف می‌کنند.

قاسمی دیدگاه امام حسین (ع) را در مورد زندگی به عنوان جهاد عقیده یادآور شد و افزود: ما امروز وظیفه سنگینی را در سنگر دفاع از مکتب اسلام و اهل بیت داریم به طوریکه مجالس ما باید زیور و زینت ارزش و جایگاه امام حسین (ع) باشد و این محافل آیینه تمام نمای خواسته پروردگار متعال و کلام نورانی ائمه معصومین است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف وظیفه داریم به صورت فراگیر حضور و مشارکت کنیم به گونه‌ای که از تمام هیئت‌های مذهبی انتظار داریم در آستانه اعیاد شعبانیه در زینت دادن کوچه‌ها و خیابان‌ها و همچنین برگزاری محافل شادی به ارزشمندی این ایام و با شکوه برگزار شدن آن کمک کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول