اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهدی سلحشور:

اهتمام زینب (س) به حجاب در اوج مصائب درس‌آموز است

خبرگزاری فارس: یکی از مداحان اهل بیت گفت: حضرت زینب(س) در اوج مصائب به حجاب و عفاف توجه داشتند و این مسئله درس‌آموز باید برای نسل جوان تبیین شود.

اهتمام زینب (س) به حجاب در اوج مصائب درس‌آموز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره ملی حضرت زینب(س)، مهدی سلحشور در حاشیه برگزاری کنگره حضرت زینب(س) اظهار داشت: بعد حماسی و مجاهدت‌های حضرت زینب کبری(س) و صلابت و اقتدار ایشان پس از ظهر عاشورا، قطعا کمتر از مصائب ایشان نیست.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ بانوی اسلام پس از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و تحمل سختی‌ها و مصائب فراوان، در کاخ یزید و در محاصره طاغوت و طاغوتیان با همه عظمت و صلابت خود می‌فرمایند که غیر از زیبایی چیزی ندیده‌اند و این اوج حماسه و عظمت حضرت زینب(س) است.

مداح و مرثیه سرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر ضرورت بازشناسی ابعاد شخصیتی بانوان حاضر در کربلا به ویژه حضرت زینب(س) تأکید کرد و گفت: خطبا و مداحان باید در مجالس عزای امام حسین(ع) برجستگی‌های معنوی و اخلاقی حضرت زینب کبری(س) به ویژه مسئله عفاف و حجاب ایشان را برای مردم و جوانان تبیین کنند.

وی با اشاره به وقایع ظهر عاشورا و هجوم غارتگران یزیدی به خیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: اهل بیت پیامبر(ع) در اوج گرفتاری‌ها و حمله وحشیانه دشمنان، برای حفظ حجاب خود بسیار تلاش کرده تا نگذارند خدایی ناکرده حجاب و عفاف آنها لکه‌دار شود.

سلحشور با بیان اینکه شاعران و مداحان باید این مسایل اخلاقی و عرفانی را که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است در اشعار خود به خوبی بیان کنند، اظهار داشت: بیان این ویژگی‌های برجسته و توجه به حفظ عفت و حیا در همه شئون زندگی، برای نسل جوان و نوجوان کشورمان به ویژه دختران و بانوان بسیار درس‌آموز خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول