اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

روز خبرنگار در گلستان به بهترین وجه برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: امسال روز خبرنگار به بهترین وجه برگزار می‎شود.

روز خبرنگار در گلستان به بهترین وجه برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری در جمع خبرنگاران گلستان از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان با حضور دبیر فرهنگ شورای عمومی کشور خبر داد و اظهار داشت: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی ‎فقیه در گلستان، استاندار گلستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و 200 عضو این شورا در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‎شود.

وی افزود: در این جلسه به محورهای ارائه راهکارها برای تحقق منویات رهبری در خصوص شعار سال با رویکرد فرهنگی و طرح انتظارات و دغدغه‎های اعضای فرهنگی استان توجه می‎شود.

منتظری خاطر نشان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یک نفر به نمایندگی از ائمه جمعه شهرهای استان، یک فرماندار و یک نفر از اعضای شورا مسائل و دغدغه‎های فرهنگی پیشروی استان را مطرح می‎سازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اذعان کرد: در این مراسم منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به پاسخ سئوالات نمایندگان فرهنگی استان در جلسه می‎پردازد و سیاست‎های کلان فرهنگی کشور را مطرح می‎کند.

وی ابراز داشت: همچنین در پایان این جلسه از کتاب‎های رونمایی شده در سال گذشته نیز تجلیل می‎شود.

*امسال روز خبرنگار به بهترین وجه برگزار می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم روز خبرنگار در 17 مرداد ماه یادآور شد: چنانچه که خبرنگاران برای هر چه باشکوه‎تر برگزار شدن این مراسم ایده و طرحی دارند به صورت مکتوب برای ما ارائه کنند تا از نظرات آنها برای برگزاری برنامه روز خبرنگار استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال روز خبرنگار به بهترین وجه در گلستان برگزار می‎شود تاکید داشت: استاندار گلستان نیز به برگزاری مراسمی در خور و مقام خبرنگاران در این روز تاکید دارد و برگزاری مراسم را به خانه مطبوعات استان محول کرده‎ایم تا بتوانیم این مسئله را با استفاده از نظرات خبرنگاران محقق سازیم.

منتظری در ادامه با اشاره به حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از مطبوعات خاطر نشان کرد: آیین‌نامه حمایت از نشریات تغییری نکرده و حمایت ما بستگی به تیراژ نشریات در سطح استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص وام مسکن خبرنگاران افزود: خبر وام مسکن برای خبرنگاران منتشر شده است اما هنوز دستورالعملی برای اجرا و کم و کیف ارائه پرداخت این وام به ما ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از روز خبرنگار نخستین ارزیابی از عملکرد هفته‎نامه‎های استانی، سراسری و منطقه‎ای در سطح استان محقق می‎شود تصریح کرد: با ارزیابی از نشریات سطح استان از مطبوعات که توانسته‎اند بخشی از نیازهای جامعه را در خصوص اطلاع‎رسانی و آگاه‎سازی محقق کنند در روز خبرنگار تجلیل خواهد شد.

منتظری در ادامه افزود: فرهنگ و ارشاد گلستان برای حمایت از نشریات منطقه‎ای و سراسری محدودیت دارد و اولویت اول ما هفته‎نامه‌ها و نشریات استانی است اما نباید این مرزبندی پررنگ باشد و به دنبال این هستیم تا بتوانیم از افرادی که در این حوزه نیز در سطح استان فعالیت دارند حمایت‎های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول