اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دعوت گزینشی خبرنگاران در جلسه شورای اداری نکا

خبرگزاری فارس: همچنان برای برخی از برنامه‌های خبری در شهرستان‌های مازندران در انتخاب خبرنگاران برای پوشش اخبار، کم‌لطفی دیده می‌شود.

دعوت گزینشی خبرنگاران در جلسه شورای اداری نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، خبرنگاران فعال عرصه خبری شهرستان نکا امروز از عدم دعوت و حضور در مراسم شورای اداری این شهرستان که با هدف برنامه‌ریزی درباره رفع مشکل آب و مشکلات دیگر در این روستا و روستاهای اطراف بود، گلایه کردند. 

فعالان خبری شهرستان نکا معتقدند عدم دعوت ‌خبرنگاران توسط مسئولان ذی‌ربط و روابط عمومی فرمانداری نکا در جلسه شورای اداری موجب سلب اطمینان از روابط عمومی مربوطه می‌شود در حالی که خبرنگاران باید تنگناهای پیش روی مدیران را اگر چه بر ضررشان باشد برای منفعت شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

* دعوت از تنها رابط صدا و سیما

البته شهرستان نکا در کم‌لطفی به خبرنگاران ید طولانی دارد و نمونه برخورد خارج از عرف و جهت‌دار برخی از مدیران این شهرستان تا جایی است که برای پوشش اخبار تنها از رابط سیمای طبرستان (شبکه مازندران) دعوت می‌شود و اکنون نیز این وضعیت ادامه دارد.

در جلسه شورای اداری امروز نیز تنها از یک خبرنگار و یک رابط صدا و سیمای مازندران دعوت شده است.

این دعوت نکردن از خبرنگاران رسانه‌های نکا در حالی انجام شده که این شهرستان دارای خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، ایرنا، مهر و ایسنا و نمایندگی تمام روزنامه‌های محلی، منطقه‌ای و سراسری است به طوری که روزانه مسایل و مشکلات شهرستان از ریز تا درشت و فعالیت‌ها و عملکرد دولتمردان بر روی خروجی خبرگزاری‌های رسمی کشور از طریق خبرنگاران مخابره می‌شود.

عدم دعوت از خبرنگاران فعال شهرستان نکا در مراسم امروز (چهارشنبه) نشان داد که مسئول روابط عمومی فرمانداری از اصل اطلاع‌رسانی و شرح وظایف خبرگزاری‌ها و مطبوعات، کم‌ آگاهی ندارد، البته این مسئله در رابطه با برخی از مدیران این شهرستان نیز صدق می‌کند چرا که حتی تفاوت خبرگزاری و نشریات را نمی‌دانند و بارها در مصاحبه‌ها با این سئوال مواجه بوده‌ایم که مصاحبه یا مطلب ما کی چاپ می‌شود.

همین تنگ‌نظری و عدم اشرافیت به موضوع در برخی از موارد در مسئولان این دولت موجب شده که اطلاع رسانی دقیقی از وضعیت خدمات‌رسانی دولت اطلاع‌رسانی نشود.

* کم‌کاری برعهده روابط عمومی است

رضا آزادی‌کناری فرماندار نکا در گفت‌وگو با فارس، این کم‌کاری را برعهده روابط عمومی این اداره قرار داد و خاطرنشان کرد: این مسئله را به‌عنوان بدهی روابط عمومی نگه دارید تا در فرصتی مناسب جبران کند.

فرماندار شهرستان نکا خود از جمله مدیرانی است که در اطلاع‌رسانی تاکنون با تمام توان وارد شده است، اما عدم حضور خبرنگاران در این جلسه شورای اداری در روستایی که از مشکلات فراوان رنج می‌برد از ایشان که مدیر رسانه‌ای لقب دارند، مورد پذیرش نیست.

* پیگیری‌های رسانه‌ای فارس درباره مشکلات مردم ادامه دارد

روستای شیت در شهرستان نکا از جمله روستاهای منطقه هزارجریب نکاست که با دارا بودن جمعیت فراوان در طول سال از دارابودن آب آشامیدنی در روستا محروم بوده و هنوز نیز با تانکر آب مورد نیاز این منطقه تامین می‌شود. در این راستا در سال‌های اخیر پیگیری رسانه‌ای فراوانی از سوی خبرگزاری فارس انجام شده و این مشکل همچنان باقی است.

=============

گزارش از مریم نظری

=============

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول