اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جبرائیلی در ‌بازدید از دفتر خبرگزاری فارس ‌مشهد

خبرنگار نباید تریبون مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس در مشهد گفت: خبرنگار نباید تریبون مسئولان باشد.

خبرنگار نباید تریبون مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدیاسر جبرائیلی در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس در مشهد در جمع خبرنگاران این دفتر با بیان اینکه خبرنگار نباید تریبون مسئولان باشد، اظهار داشت: اینکه برخی از مسئولان انتظار دارند که خبرنگاران تایید اخبار را از آنها کسب کنند، ناشی از این تفکر است که خبرنگار را تریبون می‌دانند.

وی افزود: رسانه باید ارتباط دو سویه با جامعه داشته و باید تریبون جامعه باشد.

جبرائیلی با اشاره به وظیفه خبرنگاران مسلمان خاطرنشان کرد: وظیفه یک خبرنگار مسلمان این است که چارچوب‌های ارزشی نظام و اسلام را بشناسد و در راستای این چارچوب‌ها حرکت کند و مانند یک ناظر تیزبین رویدادهای جامعه خود را رصد کرده و به تحلیل بپردازد.

وی تصریح کرد: مسئول در معنای لغوی به کسی نسبت داده‌ می‌شود که از او باید سؤال شود، در همین راستا خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی و جامعه ناظر بر عملکرد مسئولان در چارچوب‌های ارزشی نظام و اسلامی و پایبندی به این ارزش‌ها هستند.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس ادامه داد: خبرگزاری فارس نیز تاکنون توانسته با رعایت اصول حرفه‌ای خبرنگاری، بر ارزش‌های جمهوری اسلامی پایبند بماند و در راستای این رویکرد به خبرگزاری اول کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره  تبلیغات گسترده اجناس خارجی در پایتخت معنوی ایران گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است ولی این در حالی است که در مشهد مقدس شاهد تبلیغات گسترده اجناس خارجی هستیم که باید از این سطح گسترده تبلیغات جلوگیری کنیم.

‌سیدامیرعلی میر‌رضوی سرپرست خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی نیز در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های رسانه‌ای این خبرگزاری در استان اظهار داشت: سرپرستی خراسان‌رضوی به لحاظ استفاده از نیروهای جوان و هم‌چنین وجود حوزه‌های خبری فعال چون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و نیز همکاری مدیران شهر و استان، همواره در صدر مراکز خبری قرار دارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول