اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی قم:

تحلیل خبرنگاران از ورزش باید کارشناسانه باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از اصحاب رسانه خواست تحلیل کارشناسانه از رویدادها و اتفاقات ورزشی در قم داشته باشند.

تحلیل خبرنگاران از ورزش باید کارشناسانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، عباس جهان‌بینی در دیدار با اعضای مؤسسه رسانه‌ گستر کریمه اهل‌بیت قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد تصریح کرد: تاسیس و راه‌اندازی این کمیته که یکی از نیازهای مهم ورزش قم بود را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم از این به بعد شاهد تحلیل‌های صحیحی از وقایع ورزش قم باشیم.

وی ادامه داد: صددرصد نیاز است که این مؤسسه تشکیلاتی قوی و منسجم داشته باشد زیرا هنوز در قم به خبرنگاری و عکاسی ورزشی از دید حرفه‌ای نگاه نمی‌شود در حالی که این دو حرفه خطیر نیاز به دانش و علم روز خود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تقدیر از تلاش و جدیت خبرنگاران و عکاسان ورزشی در پوشش رویدادهای مختلف ورزشی در قم اظهار داشت: نیاز امروز ورزش قم این است که خبرنگارانی آگاه و حرفه‌ای بتوانند اتفاقات مهم آن را تحلیل کنند.

جهان‌بینی یادآور شد: تاسیس مؤسسه رسانه‌ گستر کریمه اهل‌بیت قم می‌تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر،‌ کیفیت‌بخشی به امور رسانه در حوزه ورزش و همچنین آموزش صحیح و علمی این حرفه‌ مهم در جامعه به صورت کاملا مثبت اثرگذار باشد.

وی در ادامه از ارائه برخی تسهیلات توسط این اداره کل به اصحاب رسانه فعال در ورزش قم خبر داد و بیان داشت: این آمادگی را داریم که خدماتی نظیر استفاده از استخر و سالن ورزشی را در اختیار خبرنگاران ورزشی قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: این اداره کل اصحاب رسانه فعال در ورزش استان اعم از خبرنگاران و عکاسان ورزشی را جزیی از خانواده ورزش می‌داند که با انعکاس صحیح اخبار رویدادها و مسابقات مختلف ورزشی زمینه دلگرمی و تلاش بیشتر در مجموعه این اداره کل و در بین تیم‌ها و ورزشکاران استان قم را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: ورزش همواره دو جنبه برد و باخت دارد ولی موضوع مهم این است که در مواقعی که در یک رویداد ورزش با شکست روبه‌رو می‌شویم، خبرنگاران فعال در حوزه ورزش از دید حرفه‌ای و با نگاه کارشناسانه عوامل منجر به باخت را بررسی و تحلیل کنند نه اینکه خدای ناخواسته احساساتی شده و بدون دقت و تحلیل مناسب، یک مجموعه یا یک فرد را مقصر بدانند.

جهان‌بینی عنوان داشت: یک ورزشکار وقتی در میدان ورزش افتخار کسب می‌کند و بر روی سکو قرار می‌گیرد موجب غرور مردم شهر خود است و بسیاری از نوجوانان و جوانان جامعه وی را الگوی خود قرار می‌دهند، بنابراین اصحاب رسانه می‌توانند قهرمانان رشته‌های مختلف را بیش از پیش به مردم بشناسانند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول