اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج:

کار فرهنگی در سخنرانی خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با وسیع خواندن حوزه فرهنگ گفت: باید به فکر کارهای اساسی در فرهنگ باشیم، دعوت کردن از سخنرانان اگرچه خوب است ولی نمی‌تواند کار فرهنگی محسوب شود.

کار فرهنگی در سخنرانی خلاصه نمی‌شود

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حوزه فرهنگ حوزه‌ای حساس و تاثیرگذار بوده که باید متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد به دنبال کارهای عمیق فرهنگی باشند نه کارهای سطحی و زودگذر.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج و عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سخنران آوردن کار خوبی است، افزود: نباید دعوت از یک سخنران را کار فرهنگی بدانیم بلکه باید به صورت مستمر و مدون در حوزه‌های مختلف فرهنگی کار کنیم.

وی ادامه داد: امروز حجاب و عفاف در سطح کشور و به تبع آن این استان یک معضل شده تا حدی که رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص نگران هستند.

اندرزیان گفت: از سوی دفتر رهبری گروهی مامور شدند تا عملکردها را در حوزه حجاب و عفاف ارزیابی کنند و به آن‌ها نمره دهند که بر این اساس لازم است جنب و جوش بیشتری برای کاهش آسیب‌های ناشی از بدحجابی و بی‌حجابی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حوزه وسیع فرهنگ گروهی وظیفه فضاسازی و گروهی دیگر وظیفه پدافند دارند که باید به این امر توجه شود.

 * در شهری که اذان از مساجد آن پخش نمی‌شود نمی‌توان به پیشبرد امور فرهنگی امیدوار بود

وی ابراز داشت: در زمینه حجاب باید کارهای ریشه‌ای و بیشتری انجام شود زیرا همواره عده‌ای در جامعه هستند که به هیچ تذکری گوش نمی‌دهند.

اندرزیان با اشاره به اهمیت اقامه نماز در ایجاد فضای معنوی در جامعه تصریح کرد: باید اذان صبح از همه مساجد شهر یاسوج پخش شود زیرا این موضوع نشان از اهمیت دادن به نماز است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در شهری که اذان از گوشه و کنار آن پخش نمی‌شود نباید به پیشبرد اهداف فرهنگی مورد نظر اسلام در آن امیدوار بود. 

وی تاکید کرد: مسئولان برای پخش اذان از همه مساجد شهر یاسوج برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:‌ فرهنگ امر به معروف از شاخص‌ترین فرهنگ‌های مکتب اسلام است که حتی هدف امام حسین (ع) در قیام کربلا قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد احیا نشود هیچ کار فرهنگی در این استان نتیجه نمی‌گیرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول