اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد:

علاقه به شکار در کهگیلویه و بویراحمد معضلی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک حشره میکروسکوپی در محیط زیست هم در حیات انسان نقش دارد، گفت: علاقه به شکار در کهگیلویه و بویراحمد معضل فرهنگی است.

علاقه به شکار در کهگیلویه و بویراحمد معضلی فرهنگی است

عطا پورشیرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اگر زنجیره غذایی را در طبیعت بنگریم متوجه خواهیم شد که همه موجودات زنده محیط زیست اطراف ما در حیات انسان مؤثر هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حفظ محیط زیست بیان کرد: انسان‌ها به ریز و درشت موجودات و جانوران وابسته هستند ولی متاسفانه این آگاهی به صورت کلی در جامعه و به تبع آن این استان وجود ندارد و طبیعت همواره از بشر آسیب دیده است.

وی با متفاوت خواندن انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری با در خطر بودن آن‌ها افزود: برخی از گونه‌های جانوری و گیاهی ما اکنون در معرض خطر هستند که اگر مواظب نباشیم و یک عزم همگانی نباشد شاهد خطرات به مراتب بیشتری برای جمعیت گیاهی و جانوری این استان خواهیم بود.

 * علاقه شدید مردم به شکار یک معضل فرهنگی است

پورشیرزاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به یک معضل فرهنگی در این استان اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد شکار مایه افتخار است که لازم است همه دستگاه‌های مرتبط، نهادها، رسانه‌ها و تشکل‌های خصوصی در این زمینه فعالیت کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان علاقه شدیدی به شکار نشان می‌دهند، این فرهنگ را یک فرهنگ غلط نامید و تاکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند بسیاری از گونه‌های جانوری ما در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: اگر چه محیط‌بانان و مجموعه یگان حفاظت این اداره‌کل با همه وجود در مقابل سودجویان از محیط زیست ایستاده‌اند ولی این یک واقعیت است که اداره‌کل محیط زیست بدون همکاری دیگران به‌ویژه خود مردم کار خاصی نمی‌تواند انجام دهد.

 * خرس قهوه‌ای و پلنگ در معرض خطر هستند

این متولی حفاظت از عرصه‌های بکر محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خرس قهوه‌ای و پلنگ را از گونه‌های در معرض خطر خواند و ابراز داشت: متاسفانه برخی از مردم با شنیدن نعره یک پلنگ از کوه‌های اطراف این استان بار شکار می‌بندند و فکر می‌کنند باید حتما این پلنگ را بکشند.

پورشیرزاد خاطرنشان کرد: خداوند هیچ موجودی حتی یک حشره میکروسکوپی را بدون حکمت نیافریده و همه این موجودات در چرخه حیات نقش دارند.

وی اضافه کرد: اگر امروز جمعیت گرازها زیاد شده تا حدی که مزارع کشاورزی ما از این موضوع آسیب می‌بینند برای این است که در چرخه طبیعت پلنگ‌ها باید با شکار گرازها جمعیت آن‌ها را کنترل کنند ولی متاسفانه این چرخه توسط انسان با شکار پلنگ قطع می‌شود به طوری که ما شاهد افزایش بی‌رویه جمعیت گرازها هستیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول