اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی:

ورزش عرصه کارزار مهم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ورزش عرصه کارزار مهم فرهنگی و ترویج ارزش‌های معنوی است.

ورزش عرصه کارزار مهم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی ملااحمدی صبح امروز در گردهمایی رؤسای هیئت‌های ورزشی استان اظهار داشت: ورزشکاران و قهرمانان حاضر در میدان‌های ورزشی نقش مهمی در ترویج فرهنگ و ارزش‌های معنوی دارند از این رو باید در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

وی نقش مربیان و پیشکسوتان ورزش در زمینه ترویج ارزش‌های معنوی در میان ورزشکاران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ترویج معنویت در ورزش مهمترین خط مشی وزارت ورزش است و مربیان باید در این زمینه آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و فرهنگ ارج‌نهادن به معنویات را در بین جوانان و نوجوانان نهادینه کنند.

ملااحمدی ایجاد روحیه جوانمردی و پهلوانی در بین ورزشکاران را از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان خواند و گفت: توسعه ورزش همگانی، توجه به ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری، بسترسازی و فراهم‌کردن زمینه‌های حضور و مشارکت جوانان و نخبگان در میدان‌های ورزشی و حمایت از ورزش بانوان از برنامه‌های دیگری است که اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای آنها برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ایجاد اشتغال برای قهرمانان ملی‌پوش استان را از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان و تصریح کرد: امسال زمینه اشتغال 100 نفر از قهرمانان ملی‌پوش استان فراهم شده و تاکنون در این زمینه حمایت و اهتمام خوبی از سوی مدیریت عالی استان انجام شده است.

وی در ادامه از برگزاری المپیاد ورزش ایرانیان خبر داد و بیان کرد: این المپیاد ورزشی در شهریور ماه امسال در 20 رشته ورزشی برگزار می‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مهمی انجام شده تا بتوان ورزشکاران آماده‌ای را برای تصاحب مدال و مقام اعزام کرد.

ملااحمدی تمرکززدایی در میزبانی مسابقات استانی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این امر سبب افزایش انگیزه در انجام فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی شهرستانی می‌شود.

تامین اعتبارات مالی، ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی برای نخبه‌یابی و قهرمان‌پروری، استانداردسازی سالن‌های ورزشی، توجه به وضعیت ملی‌پوشان و قهرمانان مدال‌آور از دیگر مسایلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول