اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه‌ علمیه و دانشگاه قزوین:

استقلال اقتصادی اقتدار ایران را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه‌ علمیه و دانشگاه قزوین گفت: ایران با استقلال اقتصادی می‌تواند در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، فرهنگی و نظامی به کشوری قدرتمند در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل شود و نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

استقلال اقتصادی اقتدار ایران را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام محمد محبی امروز به مناسبت روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برای دست‌یابی به استقلال اقتصادی باید همه مسئولان در حوزه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، برنامه‌ریزی مؤثری انجام دهند تا با تلاش و همت مضاعف آنان اهداف استقلال اقتصادی در ایران تحقق یابد.

وی بیان کرد: رسیدن به استقلال اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

محبی با بیان اینکه دشمنان در برابر جنگ نظامی علیه ایران ناتوان هستند و از این رو سعی می‌کنند در عرصه اقتصاد با اعمال تحریم‌ها، منابع اقتصادی کشورمان را شکست دهند، خاطرنشان کرد: کشورمان با تلاش در عرصه علمی و اقتصادی سعی می‌کند تا در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان به خودکفایی در تولید کالا برسد تا این ابزار دشمن در این عرصه نیز خنثی شود.

تحقق عدالت اقتصادی با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها

استاد حوزه علمیه و دانشگاه قزوین با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به برپا کردن عدالت اقتصادی در جامعه کمک مؤثرتری کرده است، یادآور شد: با اجرای این طرح منابع مالی بیت‌المال و درآمدهای کشور به صورت سرانه عادلانه میان مردم تقسیم شده است و امیدواریم با اجرای مناسب‌تر این طرح به اهداف استقلال اقتصادی در جامعه برسیم.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، بیشتر اقشار مرفه جامعه از امکانات دولت از جمله حامل‌های انرژی استفاده می‌کردند که بعد از اجرای این طرح مردم به نسبت مساوی از این امکانات برخوردار می‌شوند.

محبی ادامه داد: در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برخی مشکلات وجود دارد ولی اجرای این طرح از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران برای رسیدن به عدالت اقتصادی در جامعه بسیار موفق بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به نام‌گذاری سال 91با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب بر اساس تدابیر و اندیشه والا نسبت به مسائل جهانی امسال را به این نام، مزین کردند و بر این اساس باید همه مسئولان و اقشار مختلف جامعه تلاش کنند تا اهداف این شعار در جامعه محقق شود.

با اشتغال‌زایی مشکلات اخلاقی جامعه برطرف می‌شود

استاد حوزه علمیه و دانشگاه قزوین تأکید کرد: با اشتغال‌زایی در جامعه بسیاری از مشکلات فردی و اخلاقی بیکاران برطرف و از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آنان در جامعه کاهش می‌یابد.

محبی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید کالای مرغوب و با کیفیت را برای مصرف‌کنندگان، تولید کنند تا رضایت آنان را به دست آورند و تحقق این هدف موجب فروش بیشتر تولیدات آنان در بین مردم می‌شود.

این مقام مسئول افزود: مصرف‌کنندگان با خرید تولیدات داخلی از خرید کالاهای خارجی و وارداتی پرهیز کنند تا با رونق چرخه اقتصاد ایران اسلامی بتوان بسیاری از معضلات بیکاری را برطرف و زمینه اشتغال آنان در جامعه را فراهم کرد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول