اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی انتقاد کرد

اعتبارات طرح‌های پیشگیری از بحران به موقع تخصیص نمی‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات طرح‌های پیشگیری از بحران شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به موقع تخصیص نمی‌یابد.

اعتبارات طرح‌های پیشگیری از بحران به موقع تخصیص نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نقی کریمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی که در سالن شماره دو استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: در شهرستان پلدشت شاهد طغیان رودخانه ارس در فصل‌هایی از سال که بارندگی زیاد است، هستیم ولی این سیل‌ها در دو سال گذشته به دلیل خشکسالی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه در تمام سال‌های گذشته شاهد وقوع سیل در پلدشت بودیم، تصریح کرد: بر این اساس هزینه‌های زیادی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل پرداخت شده است.

کریمی افزود: اگر سیلاب‌های 50 تا 100 سال گذشته را در نظر بگیریم، باید 50 درصد شهر پلدشت تخلیه و یا به مکانی دیگر انتقال یابد.

وی با بیان اینکه در مسیر رودخانه ارس دایک خاکی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هزینه جابه‌جایی شهر پلدشت کمتر از هزینه‌ای است که برای جلوگیری از بروز سیل در این شهر هزینه می‌شود ولی در این زمینه تابع مقررات و نظر مسئولان رده بالا هستیم.

کریمی با انتقاد از تخصیص دیرهنگام اعتبارات اعلام کرد: عدم تخصیص و یا تخصیص دیرهنگام اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌هایی که در این زمینه به تصویب می‌رسد از عمده مشکلات شرکت آب منطقه‌ای استان در بحث مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه 300 میلیون تومان برای انجام مطالعات رودخانه زنگبار به تصویب رسیده است، گفت: برای این منظور مشاور طرح را مورد مطالعه قرار داده ولی تاکنون این مبلغ تخصیص نیافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان چالدران اظهار داشت: در این شهرستان شهرداری به دلیل احداث خیابان به جای آزادسازی، رودخانه را کوچک کرده است و این امر مشکلات متعددی در این زمینه ایجاد کرده که نسبت به این موضوع اعتراض داریم و لازم است تا این امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول