اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

عشایر کوچ‌رو در مسیل‌ها قرار نگیرند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: جامعه عشایر استان در هنگام کوچ از اتراق در مسیل‌ها و همچنین مکان‌های رخداد سیلاب پرهیز کرده و اجتناب کنند.

عشایر کوچ‌رو در مسیل‌ها قرار نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه هماهنگی و  تشریح برنامه‌های کوچ عشایر استان در سال جاری، اظهار داشت: تمهیدات و مقدمات لازم توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شده که امیدواریم امسال نیز عشایر ما کوچی مناسب را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات به عشایر کوچنده هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مربوطه به عمل آمده است چنانچه سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها برای نظارت بر تعرفه‌های حمل و نقل، آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب آشامیدنی، دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط خانه‌های بهداشتی در مسیر کوچ، سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین کالاهای ضروری و نهاده‌های دامی مورد نیاز، آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان عشایری قبل از شروع کوچ، جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هنگام حوادث غیر مترقبه، فرماندهی ناحیه انتظامی برای برقراری امنیت و رسیدگی خارج از نوبت به شکایات احتمالی، صدا و سیمای مرکز استان برای اطلاع‌رسانی به موقع شرایط جوی و دیگر دستگاه‌ها برای سایر وظایف اعلام آمادگی کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برای اولین بار توسط امور عشایری استان آب‌معدنی و شوینده‌ بهداشتی رایگان بین عشایر کوچنده توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان داشت: با توجه به اینکه زمان کوچ پنج تا 20 خرداد ماه تعیین شده است، بنابراین عشایر باید از حرکت دادن دام‌های خود از قشلاقات، پیش از تاریخ تعیین شده جداً خودداری کنند.

عزیزی ادامه داد: از عشایر خواسته‌ایم به هنگام کوچ، وسایل و لوازم ضروری مورد نیاز از جمله رادیو برای اطلاع از شرایط جوی آب و هوا و تلفن همراه برای ارتباطات ضروری  را به همراه داشته باشند.

وی افزود: همچنین به عشایر توصیه شده در طول مسیر برای حرکت خود و دام‌ها از شانه راه‌های که با هماهنگی‌های انجام شده با راه و ترابری از قبل تسطیح شده عبور کنند و از حرکت روی آسفالت راه‌ها و جاده‌ای به واسطه احتمال وقوع حوادث ناگوار پرهیز کرده و به محض تاریک شدن هوا در محل امنی اتراق و از حرکت در تاریکی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل با بیان اینکه عشایر کوچ‌رو موظف شدند از توقف در مسیر سیلاب به واسطه احتمال جاری شدن سیل و وقوع حوادث ناگوار اجتناب کنند، تصریح کرد: عشایر کوچ‌رو به منظور پیشگیری از هرگونه درگیری‌های احتمالی با روستاییان در طی مسیر مراقبت کنند که دام آنها به زراعت و کشاورزی روستاییان تعرض نکند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول