اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته اتومبیلرانی کشور

سیستان‌وبلوچستان در رشته دو دیفرانسیل جزو برترین‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته اتومبیلرانی کشور گفت: استان سیستان‌وبلوچستان در رشته دو دیفرانسیل فعالیت زیادی دارد و جزو استان‌های برتر کشور است.

سیستان‌وبلوچستان در رشته دو دیفرانسیل جزو برترین‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان‌وبلوچستان، حمید حشمت اظهار داشت: مسابقات اتومبیلرانی دو دیفرانسیل کشور پس از دو روز رقابت رانندگان در زاهدان به کار خود پایان داد.

وی افزود: این رقابت‌ها با حضور بیش از 50 خودرو از 13 تیم در پیست  اتومبیلرانی شهرستان زاهدان برگزار شد که شرکت‌کنندگان در چهار کلاس با هم به رقابت پرداختند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی دو دیفرانسیل کشور بیان کرد: در پایان این مسابقات، پوریا حسین از تهران در کلاس چهار سیلندر کاربراتور، پرویز شه‌بخش از سیستان‌وبلوچستان در کلاس چهار سیلندر انژکتور، علی گمرکی از تهران در کلاس شش سیلندر و سروش سرپولکی از تهران در کلاس هشت سیلندر به مقام قهرمانی دست یافتند.

حشمت بیان کرد: از بین افرادی که برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کرده بودند، 12 نفر در کلاس چهار سیلندر کاربراتور، 16 نفر در کلاس چهار سیلندر انژکتور، هشت نفر در کلاس شش سیلندر و شش نفر در کلاس هشت سیلندر به رقابت پرداختند و تعدادی از خودروها نیز به دلیل عدم رعایت ایمنی لازم تاییدیه فنی نگرفتند.

وی گفت: رشته دو دیفرانسیل تقریبا در تمام استان‌های کشور فعال است اما استان‌های سیستان‌وبلوچستان، تهران و کردستان فعالیت مستمر و پررنگی در این رشته دارند و جزو استان‌های برتر محسوب می‌شوند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی دو دیفرانسیل کشور با اشاره به اینکه سطح اتومبیلرانی ایران هنوز به جایگاه مطلوب نسبت به کشورهای همجوار نرسیده است، افزود: اتومبیلرانی یکی از رشته‌های پرطرفدار و هیجان‌انگیز در دنیا محسوب می‌شود و از عوامل مهم پیشرفت این رشته می‌توان به حمایت اسپانسرها و کارخانه‌های خودروسازی اشاره کرد.

حشمت عنوان کرد: متاسفانه در ایران آنطور که باید و شاید به این رشته توجه نشده اما امیدواریم با حضور اسپانسرهای مالی و ساخت پیست و ایجاد امکانات مجهز و پیشرفته، ورزشکاران مستعد کشور مسیر پیشرفت را راحت‌تر طی کنند.

وی پیست اتومبیلرانی زاهدان را به لحاظ فنی یکی از پیست‌های مناسب و استاندارد کشور عنوان کرد و گفت: با این وجود هیچگونه امکانات رفاهی برای تماشاگران و رانندگان در این پیست ایجاد نشده که امیدواریم مسئولان استان به این پیست توجه بیشتری کنند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی دو دیفرانسیل کشور با بیان اینکه در مسابقات زاهدان بیش از 7هزار تماشاگر حضور داشتند، اظهار داشت: مسابقات دو دیفرانسیل را در نقاط مختلف برگزار کرده‌ایم اما تاکنون چنین استقبالی از آن نشده بود و زاهدانی‌ها یک رکورد قابل توجه را از حیث تماشاگر به ثبت رساندند.

شرکت‌کنندگان در این مسابقات مسیر 2 هزارو 800 متری را طی کردند و افرادی که در مدت زمان کمتری به خط پایان رسیدند، عناوین نخست را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول