اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشکل اصلی هیئت سوارکاری گچساران بی‌پولی است

عباسی‌لرکی: 60 میلیون تومان از جیب شخصی هزینه سوارکاری گچساران شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری گچساران گفت: در راستای تشکیل باشگاه و ترویج ورزش سوارکاری در گچساران، بدون دریافت هیچ‌گونه اعتباری افزون بر 600 میلیون ریال هزینه شخصی کرده‌ام.

عباسی‌لرکی: 60 میلیون تومان از جیب شخصی هزینه سوارکاری گچساران شد

منوچهر عباسی‌لرکی صبح امروز در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سوارکاری از ورزش‌های مورد تأکید پیامبر(ص) بوده و در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ است.

وی با اشاره به سابقه طولانی و دیرینه این رشته ورزشی بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز و قیمت بالای خرید اسب، هزینه نگهداری اسب بسیار بالا و سنگین بوده و تعداد کمی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی توانایی اسب‌داری و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند.

* مکان استاندارد برای نگهداری اسب در گچساران وجود ندارد

رئیس هیئت سوارکاری گچساران ادامه داد: بیش از هفت سال است که با هدف ترویج و توسعه ورزش سوارکاری با هزینه شخصی خود اقدام به جمع‌آوری و خرید اسب کرده‌ام.

عباسی‌لرکی با اشاره به نبود مکان مناسب و استاندارد برای نگهداری اسب‌ها گفت: با توجه به نبود مکان اختصاصی و مناسب نگهداری اسب در نتیجه ترویج سوارکاری در گچساران، مکانی را به صورت قرارداد شخصی به مدت پنج سال در منطقه امامزاده جعفر(ع) گچساران اجاره کرده‌ام.

وی با اشاره به تنوع و نژاد اسب‌های موجود در باشگاه سوارکاری و هیئت سوارکاری گچساران ابراز داشت: اسب‌های موجود در باشگاه دارای تبار‌نامه هستند که این گونه اسب‌‌ها از قیمت بسیار بالایی در سطح کشور برخوردار هستند.

عباسی‌لرکی با بیان اینکه دوره داوری زیبایی اسب عرب را زیر نظر مربیان خارجی با میزبانی صنایع فولاد خوزستان گذرانده‌ام، یادآور شد: برای تهیه و خرید اسب‌های مورد نیاز در باشگاه سوارکاری هیچ‌گونه اعتبار، تسهیلات و بودجه دولتی دریافت نکرده‌ام.

وی با اشاره به عضویت 20 نفر ورزشکار آقا و خانم در باشگاه سوار‌کاری گچساران گفت: باشگاه سوار‌کاری گچساران با 10 رأس اسب کار آموزش به علاقمندان این رشته را آغاز کرده است.

* هزینه نگهداری و تغذیه اسب بسیار بالا است

این ورزشکار گچسارانی تأکید کرد: هزینه خرید یک اسب نریان سلیمی عرب مورد تائید فدراسیون سوار‌کاری کشور بیش از 150 میلیون ریال بوده و قیمت خرید یک رأس اسب مادیان عرب تائید شده فدراسیون نیز بیش از 100 میلیون ریال است.

رئیس هیئت سوارکاری گچساران هزینه نگهداری و تغذیه هر اسب در ماه را بین 2 تا 3‌ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 600 میلیون ریال برای خرید اسب‌های مورد نیاز باشگاه سوار‌کاری و هیئت سوار‌کاری گچساران هزینه شخصی کرده‌ام.

عباسی‌لرکی با بیان اینکه سوارکاری ورزشی پر هزینه است، از مسئولان خواست تا با پیشکسوتان و افرادی که در رشته‌های مختلف ورزشی تخصص دارند همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز رشته‌های مختلف ورزشی از جمله سوارکاری را از جمله نیازمندی‌های ورزش عنوان کرد.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول