اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اعلام کرد

قرارگیری 272 روستای آذربایجان‌غربی در مسیر رودخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: 272 روستای آذربایجان‌غربی در مسیر رودخانه‌های این استان قرار دارند.

قرارگیری 272 روستای آذربایجان‌غربی در مسیر رودخانه‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر ذوالفقاری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی که در سالن شماره دو استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: نگاه جدید حوزه مدیریت بحران در شهر، استان و مدیریت کشور وجود دارد و همه سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌هایی که به نحوی در سطوح مختلف حاکمیتی فعالیت دارند، اهداف مدیریت بحران را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی از نظر مسائل توپوگرافی استان مشکل‌زا است و ما در عرصه مخاطرات طبیعی، مشکلات جدی داریم و برای بحث پیشگیری و خطرپذیری آن سیاست‌گذاری مدون و برنامه‌ریزی پیشگیرانه داریم.

ذوالفقاری افزود: امروز 14 کارگروه علمی در بحث مدیریت بحران استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به سهم اعتبارات استان در بحث مدیریت بحران خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات خود را از منابع ماده 10 و 12 دریافت کرده‌ایم و نسبت به تعریف، هزینه‌کرد و انجام پروژه‌ها اهتمام لازم به عمل آمده است.

ذوالفقاری اعلام کرد: 500 میلیارد ریال در این زمینه دریافت کرده و برای 257 پروژه در چارچوب بحث پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی هزینه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر آسیب‌شناسی در این زمینه گفت: با آسیب‌شناسی جدی‌تر و بررسی میدانی طرح‌ها، مقداری جزئی‌تر به قضیه مدیریت بحران نگاه می‌کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه بخش‌هایی از استان در مسیر 100 درصدی خطرات بلایای طبیعی هستند، اظهار داشت: در صورت عدم اولویت‌بندی طرح‌های ایمن‌سازی مناطق پرخطر، مدیریت بحران استان از دست ما خارج می‌شود.

وی ادامه داد: رودخانه‌های استان نیاز به دقت بیشتری دارند و طی ارزیابی‌های به عمل آمده 6 هزار و 930 کیلومتر مسیر رودخانه‌های استان است که  272 روستای استان در این مسیر قرار دارند.

مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به قرارگیری این تعداد روستا در مسیر رودخانه‌‌ها، این روستاها در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول