اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی:

حاشیه‌نشینان مشهد در بافت شهری جذب شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برخی از لایه‌های حاشیه‌نشین در مشهد در بافت شهری جذب شده‌اند.

حاشیه‌نشینان مشهد در بافت شهری جذب شدند

سیدوحید موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آمار دقیق حاشیه‌نشینی در مشهد باید براساس تجزیه و تحلیل اعلام شود و این امر مستلزم این است که ابتدا حاشیه‌نشینی و حاشیه‌نشین را تعریف کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی افزود: مواجهه با حاشیه‌نشینی نباید براساس حدس و گمانه‌زنی انجام شود، اما مسئله مهم این است که در مشهد، مشکل غلبه حاشیه‌نشینان بر بافت شهری وجود ندارد، زیرا در حال حاضر بسیاری از این حاشیه‌نشینان در بافت شهری جذب شده‌اند.

موسویان گفت: جذب لایه‌های حاشیه‌نشین در بافت شهری، از طریق ارتقای خدمات فرهنگی و عمرانی انجام شده و در این مناطق حاشیه‌نشینی جدیدی رشد نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به حاشیه‌نشینی باید به صورت یک آسیب اجتماعی باشد، تصریح کرد: برنامه‌ای با عنوان «طلیعه مودت» از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی پیش‌بینی شده که هدف آن، کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های آسیب‌پذیر در مناطق حاشیه‌نشین مشهد است.

موسویان ادامه داد: این برنامه در واقع، یک طرح فرهنگی است و مهم‌ترین بخش آن، اردوهای فرهنگی برای خانواده‌های حاشیه‌نشین است و در اجرای آن، وزارت کشور و هم‌چنین کمیته امداد، دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی را کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: البته این طرح، تنها به مشهد اختصاص ندارد و در سطح استان خراسان‌رضوی مانند مناطق حاشیه‌نشین سبزوار و تربت‌حیدریه نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات مربوط به اعتیاد در میان جوانان خراسان‌رضوی نیز، بیان کرد: اعتیاد یک آسیب اجتماعی مهم است و تنها با تقویت اراده فرد بیمار درمان می‌شود و بهترین راهکار در این زمینه، گسترش معنویت در جامعه است، زیرا بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌توان با بسط معنویت به‌ صورت دائم ریشه‌کن کرد.

موسویان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز باید به ‌صورت جدی وارد مقوله مبارزه با اعتیاد شوند و البته باید از ظرفیت افرادی که قبلاً در دام اعتیاد بوده‌اند نیز برای مقابله با این مقوله، نهایت استفاده را کرد، زیرا معتادان پاک‌ شده، بهترین عناصر برای اصلاح جامعه معتادان هستند.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت کشور نیز، حمایت و ترویج مجموعه‌های توانمندسازی مردمی در زمینه مقابله با گسترش اعتیاد است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول