اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

وضعیت حاشیه‌نشینان تبریز نگران کننده است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز وضعیت زندگی بخش قابل توجهی از شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌نشین شهر را نگران کننده خواند.

وضعیت حاشیه‌نشینان تبریز نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین که در مراسم اجرای مانور امداد و نجات در مناطق حاشیه‌نشین تبریز بسترسازی برای دستیابی به شهری امن با شهروندانی بانشاط را مهم‌ترین دغدغه مدیران شهرداری در حوزه مدیریت بحران اعلام کرد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی و نیز احیای سریع بافت‌های فرسوده شهری تأکید کرد.
نوین تدبیر مدیریتی و آینده‌نگری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه مدیریت بحران را دو اصل اساسی در موفقیت برنامه‌های این حوزه دانست و افزود: با تدوین و اجرای یک برنامه جامع و هدفمند می‌توان ضمن کاهش اثرات ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زلزله در تبریز، زمینه را برای دستیابی به شهری امن با شهروندانی بانشاط و امیدوار فراهم کرد و در این راه علاوه بر متولیان و مسئولان امر، خود شهروندان نیز باید مشارکت داشته باشند.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با نگران کننده خواندن وضعیت زندگی بخش قابل توجهی از شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌نشین شهر، خدمات‌رسانی سریع و مطلوب به این مناطق و در کنار آن امدادرسانی سریع و به موقع در مواقع بحران را نیازمند احیا و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی دانست و گفت: شهرداری تبریز با همکاری دیگر دستگاه‌ها، تلاش جدی خود را برای تحقق این هدف آغاز کرده و در صدد است با اعطای تسهیلات ویژه به این قبیل مناطق و در یک برنامه زمانی مشخص نسبت به ساماندهی حاشیه‌نشینی در تبریز اقدام کند.
نوین در عین حال با اشاره به برخی تسهیلات پیش‌بینی شده برای شهروندان ساکن در این قبیل مناطق خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی استاندارد و ایمن در برابر زلزله از طریق تملک واحدهای موجود در مناطق حاشیه‌نشین و اعطای وام اجاره به مالکان و در نهایت تحویل واحدهای نوساز و مقاوم به مالکان، اعطای تسهیلات و وام‌های کم‌بهره به مالکانی که اقدام به نوسازی شخصی واحدهای مسکونی کنند.
وی ادامه داد: بسترسازی برای ورود بخش خصوصی و انجمن انبوه‌سازان برای احیای مناطق مذکور و صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی قولنامه‌ای به شرط دریافت سند رسمی از جمله راه‌کارهای اتخاذ شده برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و احیای بافت‌های فرسوده شهری تبریز است که امیدواریم از این طریق توفیقات لازم در راستای تحقق این امر حاصل گردد.
شهردار تبریز در خاتمه افزود: تمام این برنامه‌ها و تلاش‌ها با هدف حفظ و صیانت جان شهروندان و نیز کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در دستور کار قرار گرفته و ما امیدواریم در یک برنامه زمانی مشخص به این هدف دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول